Forkjølet under fødsel

makapooh

Blir kjent med forumet
Hei!

Er det noen her som har vært forkjølet under fødsel?
Hva har i så fall vært konsekvensene av det på sykehuset?

Jeg har nå blitt forkjølet og er flere dager over termin, så regner ikke med at jeg rekker å bli frisk før fødselen..
 
Jeg ble forkjølet 2 dager før planlagt keisersnitt, det skulle skje en mandag. Ringte føden søndag formiddag og fikk komme utenfor føden for å ta en coronatest. Fikk svar på kvelden om at den var negativ og at alt skulle gå som normalt dagen etter:) de eneste konsekvensene jeg hadde pga det var at det var grusomt vondt å hoste pga såret. Fikk være på barsel som normalt og samboeren min fikk være med på snittet og på barsel:)
 
Jeg ble forkjølet 2 dager før planlagt keisersnitt, det skulle skje en mandag. Ringte føden søndag formiddag og fikk komme utenfor føden for å ta en coronatest. Fikk svar på kvelden om at den var negativ og at alt skulle gå som normalt dagen etter:) de eneste konsekvensene jeg hadde pga det var at det var grusomt vondt å hoste pga såret. Fikk være på barsel som normalt og samboeren min fikk være med på snittet og på barsel:)
Så bra! Og da fikk du jo rask svar.

Så så lenge testen viser negativ så går alt som normalt?
 
Jeg har nå bestilt time til Corona-test i morgen tidlig! Det kom visst til å ta ca. ett døgn etter testing før jeg får svar, så da får jeg håpe mageboeren holder seg inne en liten stund til.
 
Venninnen min som fødte for tre uker siden ble også forkjølet ved termin, hun testet seg (viste negativ) så fikk hun ha med mannen på både fødsel og barsel:)
 
Så bra! Og da fikk du jo rask svar.

Så så lenge testen viser negativ så går alt som normalt?
Ja, de som tok prøven skulle gi beskjed til laben om at jeg skulle ha keisersnitt dagen etter og om de kunne prioritere den. Hos meg ble alt som normalt, fødte på St.Olavs. Vet ikke hvordan det er der du skal føde da, jeg hadde ringt de hadde jeg vært deg:)
 
Back
Topp