Forkjølet og gravid

Realisten

Elsker forumet
Har hørt at det er vanlig med tett nese når man er gravid, men blir man lettere syk og forkjølet? Ligget og snørret i noen dager nå, med sår hals. Og føler meg dårligere sånn generelt. Blir immunforsvaret dårligere av å være gravid, eller er det bare tilfeldig?:wtf:

Har hørt at det er vanlig med tett nese når man er gravid, men blir man lettere syk og forkjølet? Ligget og snørret i noen dager nå, med sår hals. Og føler meg dårligere sånn generelt. Blir immunforsvaret dårligere av å være gravid, eller er det bare tilfeldig?:wtf:

Dersom du sliter med kosten, så blir immunforsvaret svekket av det hvertfall. Kroppen jobber jo også mer, så er nok ikke unaturlig at immunforsvaret kan bli dårligere. Sist jeg var gravid hadde jeg ørebetennelse flere ganger, noe jeg aldri i mitt liv har hatt før eller siden, så kan jo være en sammenheng

Dersom du sliter med kosten, så blir immunforsvaret svekket av det hvertfall. Kroppen jobber jo også mer, så er nok ikke unaturlig at immunforsvaret kan bli dårligere. Sist jeg var gravid hadde jeg ørebetennelse flere ganger, noe jeg aldri i mitt liv har hatt før eller siden, så kan jo være en sammenheng
Jeg får i meg ok med mat, men ikke så næring som jeg hadde planer om (grønnsaker frister IKKE), men får i meg litt brød og middag hvertfall.
MEN, nå har vi akkurat hatt MANflu i hus, så kanskje det er den jeg er smittet av :hilarious: Han virket bare litt mer døende enn forkjølet :hilarious:

Jeg tror jeg hørt at man får senket immunforsvar så kroppen ikke skal støte bort fostret. Blir mye lettere syk når jeg er gravid og tror man anbefales å vaccinere seg mot influensaen.

Ble lettere syk tidligere når jeg gikk gravid så mulig det er en sammenheng, ønsker deg masse god bedring

Jeg har også ligget en uke syk, øyekatarr, ørebetennelse, halsbetennelse og kraftig forkjølelse.. ☹️ jeg tror det har en sammenheng.

Er litt forkjøla her også, men ikke sånn at jeg er sengeliggende da. Er år og dag siden sist jeg var dårlig (er nesten aldri syk), så det er vel ikke tilfeldig at det kom nå

Back
Topp