Forkjølet, nå øyebetennelse

caracara

Forumet er livet
Da regner jeg med at betennelsen skyldes forkjølelsen, og at det er trygt å gå i bhg i morgen? Har kokt kamille-te og skal vaske henne litt når hun våkner...

Men øyekatarr er vel øyekatarr uansett hva det kommer av? Det kommer jo stort sett iforbindelse med forkjølelse... bruker å si at jeg har påbegynt drypping jeg... for har aldri med dråper i bhg.. de får ikke til å dryppe henne for de kan ikke tvinge henne..

Jeg mener barn kan gå i barnehagen med "øyekatar" uansett jeg da.
Om øyet er veldig rødt og betent kan det være lurt å ta en tur til legen å få noe, men hvis ikke kan det vaskes med saltvann og tørkes ofte. Stort sett er "øyekatar" virus som må få gå bort av seg selv.

Aner ikke om det pleier å komme i forbindelse med forkjølelse, aldri vært borti det før :) Øyet er ikke rødt, men er litt rød på enden av øyelokket, eneste. De ansatte i barnehagen er vel ikke så interessert i å rense med saltvann, kanskje :-S Tar nok en telefon til de i morgen når de åpner :)

lille snegle skrev:
Aner ikke om det pleier å komme i forbindelse med forkjølelse, aldri vært borti det før :) Øyet er ikke rødt, men er litt rød på enden av øyelokket, eneste. De ansatte i barnehagen er vel ikke så interessert i å rense med saltvann, kanskje :-S Tar nok en telefon til de i morgen når de åpner :)

Om det er en av alle de barnehagene som ikke er oppdatert på nye retningslinjer så får du nok beskjed om at ungen må være hjemme. Mange barnehager krever fremdeles at det skal være påbegynt behandling med dråper før barnet kan komme i barnehagen, noe de ikke kan lenger. For at barnet skal måtte holdes hjemme skal det være kraftig pussdannelse og "virke inn på ungen". Nye retningslinjer angående dette er å finne på folkehelseinstituttets infosider.

Kraftig pussdannelse er det ikke, men en klatt i hvert øye som dukker opp nå og da. Må vel kanskje til legen for å få resept på noe som kan fjerne det?! Når vi prøver å ta det bort hyler hun og griner, og dermed kommer det nytt puss med en gang... Vanskelig dette her!

Back
Topp