Forkjølet liten jente

Marens_lille_ugle

Betatt av forumet
Jenta vår har blitt forkjølet (sannsynligvis smittet av meg da jeg har vært ordentlig forkjølet siden fødsel) og sover dårlig. Jeg får så vondt av henne. Hun er bare 2 uker gammel. Jeg har tidligere lest her at morsmelk kan hjelpe mot tett nese, men skal jeg bare dryppe det oppi nesen hennes mens hun ligger, eller hvordan gjør man det?

Hun sover generelt lettere og mindre nå som hun er litt syk, og vi har gitt smokk etter mat noen ganger, for å roe henne ned da hun ikke sovner. Denne spytter hun ut/mister hele tiden, og det er jo lite populært. Derfor bruker hun veldig mye lenger tid til å falle til ro. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få henne til å sove? Hun har sovet på meg i perioder på dagen i dag, men skulle jo helst ha sovet litt i natt jeg også.

Hei, ikke morsomt å høre at den lille har blitt syk :(
Jenta ble innlagt på nyfødt intensiven for et par uker siden fordi hun var forkjølet og da fikk jeg beskjed om å IKKE bruke morsmelk. Jeg hadde allerede prøvd dette uten virkning, og det er rett og slett fordi det gjør slimet enda seigere og det blir enda vanskeligere å få slimet ned eller ut. Det eneste som hjelper er saltvann, det kan du lage selv også kan de kjøpe en liten sprøyte på apoteket og et nesesug i verste fall. Jeg anbefaler ikke de nesesugene som er formet som en ballong, de tar for lite, kjøp et som du må suge selv, det kan hende slimet sitter langt bak og da duger ikke den andre!
Gi 1-2ml saltvann i hvert nesebor og gi henne smokken og sett henne opp. Og tving henne til å ha i smokken, da jobber de enda hardere for å svelge unna slimet. Men dersom hun ikke får unna noe slim så får du prøve å suge det ut.
God bedring til den lille ❤️ og en klem til deg som må se den lille syk allerede :(

Okay, tusen takk for svar! ❤️:)

Da skal jeg følge rådene dine. Kl.03 hadde hun fortsatt ikke sovnet og jeg var helt desperat og lagde derfor sukkervann som jeg dyppet smokken i noen ganger. Da sovnet hun endelig. Da ble det et par timer søvn på oss begge før hun våknet og ville ha mat igjen nå.

Vi har både sånn suger og saltvannsspray for bebiser som du beskriver, så skal prøve det etterpå.

Takk igjen! :)

Hei, ikke morsomt å høre at den lille har blitt syk :(
Jenta ble innlagt på nyfødt intensiven for et par uker siden fordi hun var forkjølet og da fikk jeg beskjed om å IKKE bruke morsmelk. Jeg hadde allerede prøvd dette uten virkning, og det er rett og slett fordi det gjør slimet enda seigere og det blir enda vanskeligere å få slimet ned eller ut. Det eneste som hjelper er saltvann, det kan du lage selv også kan de kjøpe en liten sprøyte på apoteket og et nesesug i verste fall. Jeg anbefaler ikke de nesesugene som er formet som en ballong, de tar for lite, kjøp et som du må suge selv, det kan hende slimet sitter langt bak og da duger ikke den andre!
Gi 1-2ml saltvann i hvert nesebor og gi henne smokken og sett henne opp. Og tving henne til å ha i smokken, da jobber de enda hardere for å svelge unna slimet. Men dersom hun ikke får unna noe slim så får du prøve å suge det ut.
God bedring til den lille ❤️ og en klem til deg som må se den lille syk allerede :(

Forresten, hvor mange ganger om dagen skal jeg gi saltvann? Hun hatet det, men hun puster faktisk bedre gjennom nesa allerede :)

Forresten, hvor mange ganger om dagen skal jeg gi saltvann? Hun hatet det, men hun puster faktisk bedre gjennom nesa allerede :)
Saltvann er helt ufarlig så dette kan du gi så fort du hører at hun blir tett :)

Back
Topp