Forkjølet! Hva bruker du?

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Flere som er forkjølet? Jeg er litt pinglete i å hive i meg hvitløk, og andre ting som jeg hadde stappet i meg om jeg ikke var gravid. Har noen noe tips?
Har tatt en hvitløkskapsel i to/tre dager på rad som sikkert ikke har sånn super effekt i den lille mengden. Så drikker jeg på c-vitaminer. Litt DOC og repsils bare for å få litt mer komfortabel hals. Ikke digg med sår hals + halsbrann :p

Te laga på sitron og ingefær :-) tror kanskje litt sukker også, men smak deg fram. Sukker er ikke det beste å fore bakteriene med :-D la det trekke noen minutter før du drikker det. Litt uvandt smak med en gang, men det er egentlig ganske godt ;-)

Har fungerte det godt med varm melk og honning mot sår hals, camomile te, peppermint te, skylt halsen med saltvann for å rense den, det hjalp med legge noe varmt på brystet for å lindre hoste :)

Jeg bruker c-vitamin brusetabletter, te av ingefærrot med honning og saltvannsspray hvis jeg er forkjølet

Er det ikke sånn at gravide skal være forsiktig med honning? Eller er det bare babyer?

En forkjølelse varer en uke uten medisin og 7 dager med ;-)

Jeg lindrer symptomer, nesespray om jeg er tett i nesen, og jeg bruker sånne som virker, ikke bare saltvann, også som gravid, men begrenser det, prøver å klare meg med lite og gjerne den for barn.
Halspastiller av et slag uten solhatt.

Og får jeg feber tar jeg paracet. Langvarig/stor bruk av paracet hos mor er muligens knyttet til økt risiko for astma hos barnet, noe mine barn har fra før, men feber er i alle fall ikke bra for babyen, så det trumfer.

God bedring, jeg har ikke blitt skikkelig syk enda denne vinteren. Går og venter på det, jeg har minst en skikkelig runde hver vinter...

En forkjølelse varer en uke uten medisin og 7 dager med ;-)

Jeg lindrer symptomer, nesespray om jeg er tett i nesen, og jeg bruker sånne som virker, ikke bare saltvann, også som gravid, men begrenser det, prøver å klare meg med lite og gjerne den for barn.
Halspastiller av et slag uten solhatt.

Og får jeg feber tar jeg paracet. Langvarig/stor bruk av paracet hos mor er muligens knyttet til økt risiko for astma hos barnet, noe mine barn har fra før, men feber er i alle fall ikke bra for babyen, så det trumfer.

God bedring, jeg har ikke blitt skikkelig syk enda denne vinteren. Går og venter på det, jeg har minst en skikkelig runde hver vinter...
Jeg drøyer veldig før jeg tar en paracet. Hadde nok bare tatt en hvis jeg hadde feber siden jeg er gravid. Jeg har ikke sjekket om jeg har det. Er egentlig vant med å gå litt innimellom med feber pga leddgikten.
Men jeg føler meg ikke helt ubrukelig i dag da :)
Var nok kjæresten min som smittet meg. Han var forkjølet forrige helg.
Bare jeg slipper å være sørpa forkjølet når jeg føder er jeg glad :p Hehe

Camilie te og ingefær biter i teen, honning med melk hjelper mot den sviende halsbrannen og forkjølelser. Jeg tar c-vitamin kur og noe sktra tran når jeg begynner å kjenne det drar på.

Er det ikke sånn at gravide skal være forsiktig med honning? Eller er det bare babyer?

har ikke hørt om gravidtet og honning før.... noen andre?

Camilie te og ingefær biter i teen, honning med melk hjelper mot den sviende halsbrannen og forkjølelser. Jeg tar c-vitamin kur og noe sktra tran når jeg begynner å kjenne det drar på.

Kamille er ikke bra for gravide, øker blødningsfaren...

Har ikke hørt/ lest at man skal holde seg unna honning under graviditet, men man skal generelt sett ikke overdrive med honning uansett om man er gravid eller ikke, ca 1 ts om dagen er innenfor tenker jeg.

Har vært i tvil om ingefær er ok under graviditet, så holdt meg unna det, men fikk bekreftet av jordmor i dag at ingefær er ok. :)

Back
Topp