Forkjølet baby

Bekkem

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Baby er nå 4 uker ganmel, og jeg har klart å smitte henne med forkjølelse [emoji27] Hun hoster, nyser og jeg føler det surkler litt slim når hun puster.. hva gjør jeg? Bør jeg ringe legevakt eller er dette «vanlig»? Jeg er så redd!

Baby er nå 4 uker ganmel, og jeg har klart å smitte henne med forkjølelse [emoji27] Hun hoster, nyser og jeg føler det surkler litt slim når hun puster.. hva gjør jeg? Bør jeg ringe legevakt eller er dette «vanlig»? Jeg er så redd!

Min ble forkjølet ved 6 uker. Jeg kjøpte en nesesuger på apoteket som jeg sugde ut snott før amming. Det var forferdelig og jeg gråt mye når han ble forkjølet. Var på helsestasjonen og fikk hjelp også. Håper det blir bedre [emoji173]️

Jeg har også en liten en som er forkjølet. Startet når han var 15 dager bare med at han puster veldig fort. Jeg ringte legevakten og vi var der på langfredag. Ble sendt inn til sykehuset for kontroll og blodprøver på barneavdelingen. Jeg følte de tok det veldig på alvor da han er så liten og de sa man skulle ha lav terskel for kontakt. Så hadde jeg vært deg hadde jeg bare ringt legevakt :) (tlf 116117) lykke til og god bedring :)

Alltid bedre å ta en telefon for mye enn for lite når de er så små!

Drypp litt morsmelk i nesa ved tett nese, har jeg fått tips om.

Min har vært tett i nesen siden fødselen. Men et par salvannsdråper funker veldig bra. Og en sånn nesesuger om han ikke nyser det ut etter dråpene funker også fint synes jeg...

Legevakten ville vi bare skulle vente å se an om hun fikk feber.. Så da er jo det i orden egentlig.. eneste er at nå er klokken blitt 15 og vi har enda ikke hatt en eneste våt tissebleie siden i går kveld [emoji37] Vi fikk en skikkelig våt bæsjebleie, men ingen tiss.. hun spiser godt, men er veldig slapp (vanskelig å so om hun er slapp pga sykdom eller om det er medisin for kolikk som har funket) og hadde i går en veldig nedsunket fontanelle (legevakt mente det ikke gjorde noe i går)..
altså, er jeg helt hysterisk eller burde jeg kreve at de ser på henne? Jeg er så redd for at hun kan være dehydrert eller om det kan være «for sent» å vente til i morgen.. hva ville dere gjort?

Uff, føler med deg! Vår baby er også blitt forkjølet, dvs veldig surklete i nesen. Jeg får ikke sove så mye for han lager så mye lyd/redd for pustestans. Har dere hevet hodeenden av sengen hennes? Da får de puste bedre. Jeg har også prøvd nesesuger uten at jeg føler det hjelper noe.

Visst du er redd så vil du ikke få noe svar her inne som betrygger deg. Da ringer du bare på nytt, og forklarer at hun ikke har hatt våt bleie. Det er ganske lenge uten synes jeg. Bedre en gang for mye!

Takk for støtten jenter! Og en viktig lærepenge for meg iallefall : stol på morsinstinktet selv om du er en usikker førstegangsmamma uten peiling!
Fikk «kranglet» oss til legevakten, som sendte oss rett på barneavdeling på sykehuset. I det vi ankom sykehuset spydde baby enorme mengder med selvlysende grønn guffe, og leverte det samme også i bleien sin. Lege ble redd hun skulle «falle bort» da hun var ekstremt dehydrert så la inn både veneflon og sonde.. så her ligger vi enda på isolat, og her blir vi noen dager til..
aldri ta ett nei for ett nei, om magefølelsen din sier noe annet [emoji1374] Jeg trodde det var en klisje, men det stemmer!!

Takk for støtten jenter! Og en viktig lærepenge for meg iallefall : stol på morsinstinktet selv om du er en usikker førstegangsmamma uten peiling!
Fikk «kranglet» oss til legevakten, som sendte oss rett på barneavdeling på sykehuset. I det vi ankom sykehuset spydde baby enorme mengder med selvlysende grønn guffe, og leverte det samme også i bleien sin. Lege ble redd hun skulle «falle bort» da hun var ekstremt dehydrert så la inn både veneflon og sonde.. så her ligger vi enda på isolat, og her blir vi noen dager til..
aldri ta ett nei for ett nei, om magefølelsen din sier noe annet [emoji1374] Jeg trodde det var en klisje, men det stemmer!!

Huff, så ekkelt! Godt du ikke gav deg og kom deg til sykehuset tidsnok. God bedring til lille!!

Så godt at du ikke ga deg men fulgte morsinstinktet! Ikke bare bare det når helsepersonell sier noe annet. Masse god bedring til lille [emoji173]️

Så godt at du fulgte mammafølelsen, den var tydeligvis helt rett. Masse god bedring til lille <3

Huff, så ekkelt! Godt du ikke gav deg og kom deg til sykehuset tidsnok. God bedring til lille!!

Så godt at du ikke ga deg men fulgte morsinstinktet! Ikke bare bare det når helsepersonell sier noe annet. Masse god bedring til lille [emoji173]️

Så godt at du fulgte mammafølelsen, den var tydeligvis helt rett. Masse god bedring til lille <3

Tusen takk dere [emoji173]️

Nei man føler seg ikke så stor som førstegangsfødende mot helsepersonell, men heldigvis turte jeg [emoji1374]

Huff- så skummelt! Masse god bedring til lille[emoji173]️ Godt dere nå blir tatt vare på.

Back
Topp