Forkjølet baby

Terne

Rugeklar!!
*MIA*
Maiblomstene 2016
Novemberlykke 2018
vi har hatt en litt uheldig start med småen. Først fikk han RS bare 9 dager gammel, har deretter hatt 1-2 feberepisoder (37,8-38,2 grader, ikke mer) uten noen synlig årsak og nå har han fått en ny forkjølelse med lett feber i går kveld (max 38,2 i går kveld, i morges bare litt høyt for å være tidlig morgen, 37,6)

Han virker plaget (grinete og irritabel) men tar pupp greit og smiler og ler når vi tuller og snakker, har våte bleier og har også bæsja som normalt.

Vurderte å ringe legen men det er bare pga det er fredag og tanken på legevakta i helgen når mannen jobber ekstra lange nattevakter er veldig lite fristende. Så jeg slo det fra meg. Eller er jeg bare blasert pga han har vært så mye syk? Hvis det var deres på rett under 3 mnd, ville dere ringt legen? Føler liksom det er unødvendig (så lenge han ikke får mer feber).

Jeg hadde ikke ringt legen.. Men min har ikke vært syk tidligere da, så du må følge dine instinkter;)
Men etter hva jeg vet gjør ikke legen noe når de er over 6 uker, med mindre poden har hatt høy feber i 3-4 dager, og bleiene tomme. Så lenge han tisser og er ved grei allmenntilstand er det nok bare en forkjølelse!
Tenker jeg da:)

Var på barneklinikken da han hadde RS og i følge ulike leger der, samt flere sykepleiere, så er det nærmest rutineinnleggelse ved feber hos dem under 3 mnd og ikke veldig høy terskel for dem mellom 3 og 6 mnd

Er ikke særlig bekymra, dette er bare et virus som holder seg i de øvre luftveier, men feberen var reell i går kveld og kommer kanskje i kveld også så jeg passer på. Orker ikke mer leger nå!

Ingen rutine for innleggelse her i hvert fall.. Min nr 2 fikk vannkopper med høy feber og skikkelig dårlig da hun var 5 mnd - ikke noe sykehus på henne. Hun hadde første feber og luftveisinfeksjon på 6 uker og da måtte vi følge veldig med, men ikke sykehus da heller.
Var imidlertid på sykehus når eldste fikk allergisjokk på 5 mnd, men han pustet jo ikke..
Uansett - forkjølelse med feber er jo veldig vanlig dessverre.. Men, føler du for å ringe lege så gjør du det! Du vet jo best for ditt barn;) :)
God bedring - aldri gøy med sykdom!
PS! Heve senga litt i hodeenden fungerer veldig godt i forhold til at snørr lettere kommer ut;)

Hvordan går det med lillemann?

Back
Topp