Forkjølet baby

SkogHuldra

Forelsket i forumet
Hadde ei forferdelig natt sist natta. Lille våkna hver time med et hyl. Tetnet så veldig i nesa. Dryppet og nesesuget flere ganger. Men hjalp lite. Virket som d var mye gugg i halsen. Har vert sånn gurglelyd også i hele dag.
Nå til kvelds fikk jeg en lys ide. Mange gir jo barna amme te mot vond mage (noe han også sliter litt med)
Så jeg gav han litt i en 2ml sprøyte. Lunken te med litt sukker og noen sitrondråper. For et resultat! Han ble helt åpen i halsen! Sluttet å gurgle med en gang!
Regner med dette er ufarlig såfremt man tåler sitrus..

Han er feberfri og virker som han er i fin form bortsett fra slim og snørr. Spent på natta nå.

( legevakta mente vi skulle avvente å dra til lege i og med at han ikke har feber eller får dårlig allmenntilstand)

Så bra at det virket. Kanskje jeg skal prøve det. Her er vi på fjerde uka... Er skikkelig slimete i halsen, slik at vi må dunke henne på ryggen for å få det opp så hun får luft. Utrolig ekkelt. Er flere ganger jeg har trodd jeg må ringe etter ambulanse for hun ikke får luft. Vært på sykehuset 3 ganger, og venter svar i morgen på de nye prøvene som ble tatt fredag...

Så bra at det virket. Kanskje jeg skal prøve det. Her er vi på fjerde uka... Er skikkelig slimete i halsen, slik at vi må dunke henne på ryggen for å få det opp så hun får luft. Utrolig ekkelt. Er flere ganger jeg har trodd jeg må ringe etter ambulanse for hun ikke får luft. Vært på sykehuset 3 ganger, og venter svar i morgen på de nye prøvene som ble tatt fredag...

Huff!!!! :-(
Forsøkte med litt te igjen i mårest da han var veldig slimete igjen. Var ikke så veldig god virkning da, men da hadde jeg mindre sitron i. Så er nok den som har den mer slimløsende effekten.
Fælt å plages med dette. Tror de det er RS-virus eller? Det har vært mye av det i år... her har mormora kraftig luftveisinfeksjon og søskenbarnet bakteriell lungebetennelse.. jeg bare håper lille slipper å bli værre nå :-(

Huff!!!! :-(
Forsøkte med litt te igjen i mårest da han var veldig slimete igjen. Var ikke så veldig god virkning da, men da hadde jeg mindre sitron i. Så er nok den som har den mer slimløsende effekten.
Fælt å plages med dette. Tror de det er RS-virus eller? Det har vært mye av det i år... her har mormora kraftig luftveisinfeksjon og søskenbarnet bakteriell lungebetennelse.. jeg bare håper lille slipper å bli værre nå :-(
Nei det er ikke RS. Har tatt to tester... Om det ikke er utslag på de nye testene forsto jeg det slik de ville utrede henne for astma. Har hatt forstøverapperat hjemme som skal løse opp slimet uten at det hjalp nevneverdig, og det er helt fryktelig å tvinge henne til å sitte med maske over nese og munn 6 ganger for dag i 5-7 min.
Gikk det bra med sitrus?

Nei det er ikke RS. Har tatt to tester... Om det ikke er utslag på de nye testene forsto jeg det slik de ville utrede henne for astma. Har hatt forstøverapperat hjemme som skal løse opp slimet uten at det hjalp nevneverdig, og det er helt fryktelig å tvinge henne til å sitte med maske over nese og munn 6 ganger for dag i 5-7 min.
Gikk det bra med sitrus?

Såppas ja :-( huff, så trasig :-(
Gikk bra med sitrus her. Men så har vi heller ingen sitrus allergi i familien, så allergi hadde vært lite sannsynlig. Det går jo an å konferere med legevakt å høre hva dem mener ang det. Før du evt prøver

Uff lille har vært forkjøla her også. Det kom selvfølgelig etter vaksinene så han hadde feber i tillegg. Har heldigvis svigerinne som er lege så har rådført meg med henne. Her har saltvann og nesesuger funket bra, men er på natta det er værst. Kjempeekkelt å høre på! God bedring til deres, kjempesmart med te og sitron! :) skal prøves hvis saltvann ikke fungerer så godt :)

Back
Topp