Forkjølet baby

Druesaft

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Min lille på tre måneder har blitt skikkelig forkjølet, som pappaen var og som jeg nå også er. Han blir veldig tett på natta og sover veldig dårlig. Hoster en del og gråter sårt, så jeg lurer på om han har vondt i halsen også :( Jeg trodde ikke de ble forkjøla om man fullammet, men der tok jeg tydeligvis feil. Vi har bygd opp senga i den ene enden og gitt otribaby. Får ikke til med nesesugeren, og føler ikke nesesprayen virker noe særlig. Jeg får så vondt av å høre på at han plages og jeg bekymrer meg, så jeg har nesten ikke sovet i natt. Lille har sovet i armene mine i hele dag. Spiser heldigvis og har våte bleier. Gikk til innkjøp av termometer i dag, da vi er på feriehuset og vi glemte det andre hjemme. Har noen andre hatt forkjølede babyer, og hvor lenge varte det? Er så redd for gutten min, og syntes det er ekkelt at han er pjusk. Sover vanligvis nesten ingenting i løpet av dagen.

Lillemannen vår ble ganske så forkjølet for et par uker siden, vi mistenker at det kom av langtur i bil med ac, når det var 30grader ute da.. (Vi tenkte ikke på at det kunne være dumt der og da).. Vi var i sverige da, og kjøpte en saltvannsspray som het physiomer baby (eller noe i den dur), følte at den løste opp veldig mye:).. Han var også veldig tett og surklete, hosta også mye, men hadde ikke feber.. Mistenker noe halsvondt på han også.. Ble mye bedre etter et par dager, og etter ei uke var han helt fin igjen:)..
Vi oppsøkte ikke lege eller noe, bare lot det gå sin gang.. Hadde han virka veldig dårlig eller plaget hadde vi selvfølgelig kontaktet lege:)..

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Vi måtte på legevakta når hun var 8 uker, hadde 38,5 i feber og var veldig tett i nesen. Vi har bygd opp dobbelsenga i hodeenden og jeg dryppet hyppig med morsmelk i nesen. Fikk beskjed om å gi rhinox for barn fra 4 uker om hun slet med pusten fordi de puster med nesen. Hvis han virker veldig dårlig så ta kontakt med legevakta. Tok nok ca 2 uker før forkjølelsen ga seg helt her. God bedring :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg har ei tulle med forkjølelse nå. Vi kom hjem i dag fra ferie og det var godt! Hun er tett, men ikke så utilpass og sånn som hun var for noen dager siden. Vi bruker saltvann, mye saltvann(ofte) og suger. Jeg er ikke bekymret lenger, men hadde jeg vært det, hadde jeg dratt på legevakta. Gjør ingenting om du drar på et ekstra legebesøk ;)

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk. Litt bedre i natten som var, men ikke bra enda. Hvordan drypper dere med morsmelk egentlig? Jeg forstår ikke hvordan det skal gjøres :S

Takk. Litt bedre i natten som var, men ikke bra enda. Hvordan drypper dere med morsmelk egentlig? Jeg forstår ikke hvordan det skal gjøres :S
Har du en pipett av noe slag, eller en sprøyte? Jeg hadde noen tomme beholdere etter nesedråper som jeg bare sugde opp melka i. Håndmelket litt i en bruskork først;)

Har du en pipett av noe slag, eller en sprøyte? Jeg hadde noen tomme beholdere etter nesedråper som jeg bare sugde opp melka i. Håndmelket litt i en bruskork først;)

Lurt! :) Kanskje jeg skal prøve i natt.. Løser det opp godt da? Jeg har lest et sted at melka kan klumpe seg og gjøre der verre :S Men de fleste sier jo at det er det beste mot tett babynese..

Lurt! :) Kanskje jeg skal prøve i natt.. Løser det opp godt da? Jeg har lest et sted at melka kan klumpe seg og gjøre der verre :S Men de fleste sier jo at det er det beste mot tett babynese..
Det funker veldig fort, ble anbefalt det av legevakt fremfor saltvann og nesespray :) ikke opplevd klumper ;)

Back
Topp