Forkjølelsessår/munnsår....

Bkno8706372

Andre møte med forumet
På leppa.. Noen med.tips for å få bort dette raskest mulig? Samt forebygge/unngå å få dette? Noen produkter som kanskje funker?

På leppa.. Noen med.tips for å få bort dette raskest mulig? Samt forebygge/unngå å få dette? Noen produkter som kanskje funker?
Følger med her, har fått sår i begge munnvikene i forbindelse med forkjølelse. Utrolig vondt og irriterende :( Bruker sinksalve enn så lenge :p

Husker jeg brukte mentolatium tidligere. Må ha funket godt, for er en evighet siden sist jeg hadde det :)

Følger med her, har fått sår i begge munnvikene i forbindelse med forkjølelse. Utrolig vondt og irriterende :( Bruker sinksalve enn så lenge :p
De har en god krem på apoteket mot slike sår i munnviken. Jeg har hatt slike sprekker hver vinter i alle år. Eneste som hjalp her var den kremen. Husker desverre ikke hva den heter men spør om hjelp på apoteket.

Prolip (fåes på apoteket) er fin til begge deler. Zovirax (også apotek) funker greit på munnsår. Selv er jeg skikkelig plaget og hvis jeg er litt uforsiktig (nedsatt immunforsvar) får jeg betennelser fra helvette i sårene, så jeg bruker klorohexidinsprit (reseptbelagt) og brulidin -eller noe i den duren :p apotek den og men er usikker på om man trenger resept eller ikke. Det har i alle fall vært redningen for meg, de dukket opp med få ukers mellomrom hele tiden og nå får jeg dem myye sjeldnere :)

Jeg bruker astix på munnsår. Synes den fungerer raskest :)

I fjor hadde jeg en kraftig en som jeg ikke fikk bort på 3-4 uker. Like ille. Var da på mary kay party og fikk leppeskrubb og lepsyl.. Var borte på2-3 dager.

Back
Topp