forkjølelse

mmo

Betatt av forumet
er det flere som har vert forkjølet og like etterpå så har de blitt forkjølte igjen mens de er gravide.
noen som vet om det kan vere skadelig?
 
Hei. Min første graviditet og bare tolv uker på vei. Blitt veldig forkjøla nå, men bare denne ene gangen, enn så lenge....
 
Var hos legen i dag. Hun sa det er veldig vanlig når man er gravid, da er immunforsvaret svakere, mer sårbart. Hun kikket litt på meg og sa jeg antakelig hadde fått bihulebetennelse. Hun ga meg mild pencilin (eller hvordan det skrives...) og sa det ikke var skadelig for barnet. Men man skulle ikke ta sterke antibiotika.
 
Jeg fortalte jeg har holdt meg unna vanlig nesespray og hostesaft pga barnet, for det skal brukes med forsiktighet når man er gravid. Jeg sa jeg bare hadde brukt saltvanns-nesespray som overhodet ikke er skadelig. Hun anbefalte meg da å kjøpe nesehorn på apoteket som skal være enda mer virkningsfullt mot tette slimhinner. Har køpt det og skal prøve det i kveld.
 
I følge lommelegen.no kan barnet bli sykt når mor er sykt, men tar ikke SKADE av vanlige infeksjoner som en forkjølelse. Du har det antakelig mye verre enn fosteret akkurat nå. Kontakt lege om du ikke blir bedre. Lykke til[:)]
 
Back
Topp