forkjølelse.....

mammz83

Betatt av forumet
hei[:)] noen som har noen gode tips mot VELDIG sår hals og pottetett forkjølelse?? tar imot råd med takk[:D][;)][:)]

uff...
Er nok bare masse med hvile som hjelper da..
Store kopper te med honning og noen fryktelig vonde urtedrops fra Apoteket, Fribol Host Hals, bruker å lindre hos meg...
God bedring! [:)]

Sår hals?

Hold deg unna varme drikker! Dette funker faktisk for meg. En lege som var hals/nese/øre spesialist anbefalte å spise SAFT IS i stedet! Niesen min var veldig plaget med hals/ørebetennelser.. Så begynte vi å gi henne saft is når feberen viste seg i stedet for varme drikker med honning og sånt. Nå plages hun ikke i det hele tatt!

Jeg syns saft is er heerliig når man har vondt i halsen. Også hjelper det å senke feberen! :)

God bedring!!

ORIGINAL: Goth.mummy

Sår hals?

Hold deg unna varme drikker! Dette funker faktisk for meg. En lege som var hals/nese/øre spesialist anbefalte å spise SAFT IS i stedet! Niesen min var veldig plaget med hals/ørebetennelser.. Så begynte vi å gi henne saft is når feberen viste seg i stedet for varme drikker med honning og sånt. Nå plages hun ikke i det hele tatt!

Jeg syns saft is er heerliig når man har vondt i halsen. Også hjelper det å senke feberen! :)

God bedring!!

hmm, dette skal testes hvis forkjølelsen melder seg hos meg [:)]

ORIGINAL: snart3engler

ORIGINAL: Goth.mummy

Sår hals?

God bedring!!

hmm, dette skal testes hvis forkjølelsen melder seg hos meg [:)]

Det burde du absolutt prøve! :)
Varme drikker som te ol. er ikke varme nok til å drepe bakteriene i halsen og sånt. De er derimot lukne nok til at de stortrives og myldrer mer der inni! usj og æsj. Is derimot er så kaldt at det tar livet av de små krypa!

Jeg er også sinnsykt forkjøla! Får ikke sove om natten fordi jeg hoster sånn og får ikke puste ut nesen.. Så nå skal jeg på butikken før jeg drar til jobb å kjøpe meg en saft is! Have a nice day everyone![:D]

kansje eg e litt slem nå, men synest det e godt å høre at det ikkje bare e eg som slitter med sår hals, tett nese og alt det dritte for tiå..

tror eg verkelig ska prøve tipsa dere kom me her, for det tærer virkelig på kreftene når en ikkje får sove om nettene og når nesen e så tette at du føle hode eksplodere kvart øyeblikk. så tror eg ska benytte meg av alle tips eg kan komme over, for eg e skikkelig dårlige og vil bare bli friske igjen.

Ønsker alle god bedring

Jeg synes det hjelper å koke opp vann for å ta dampbad når jeg er potte tett!
Har vannet i en liten balje, setter det på bordet, og har en håndduk over hodet og baljen, slik at man pusten inn dampen! Da åpner det seg i alle fall for en stund hos meg!

(Prøvde en gang å ha vademecum i vannet, og det var ikke spesiellt vellykket! Hadde igrunn ikke tenkt så mye over at man fikk dampen i øynene også, så de var knallrøde og rant kontinuerlig i en halvtime etterpå :D)

Lykke til!

har 0 tips... men er sur, jeg er helt tett kjempe vondt i halsen å hodet, å har prøvd å komme meg til legen hele uka for å få sykemel men de har ikke tid til meg... så i morgen må jeg på jobb å sitte i trekken å bli mere syk!jippi

Back
Topp