Forkjølelse, sikkert igjen ...

Marikii

Elsker forumet
Vårspirene 2021
Veslemøy har blitt forkjøla nå og det er vel bare noe jeg har venta på egentlig, siden alle andre er forkjøla rundt omkring, men det gjør jo at ho sover så dårlig.
Er det noen triks? Noe som åpner opp nesa for eksempel, vet ikke om nesespray er greit på babyer...?
Og hvilken nesesuger var det som var bra? Den vi har duger ikke til anna enn å leke med [8D] Finner ikke igjen den tråden om nesesuger...

Vi bruker både Otribaby saltvann-spray, og Otribaby nesesguger fra apotekete. Den du suger i selv [8D]

Helt genialt! Og det virker. Bare husk å bruke nesesprayen først, så det er løsnet i nesen.

Otribaby var det ja. Får man den bare på boots? Her har vi vitusapotek, der så det ut som de bare hadde sånn dårlig 'vakum'suger...den vi har funker ihvertfall ikke i det hele tatt.

Nå føler jeg at jeg har litt erfaring her, har holdt på siden lørdag med Jesper.. Masse slim, pottetett og skikkelig surklehoste. Her er det vi gjør som (med fare for å jinxe) ser ut til å funke..... *bank bank bank i bordet*

- Bøker under hodeenden på senga
- Tynne puter e.l. under madrassen i hodeenden på senga
- Vindu en cm oppe på natten
- Vindu masse oppe i løpet av dagen så man får luftet skikkelig
- Nesepipetter fra Otribaby med saltvann, spray mens babyen sitter, da fosser det ut
- Nesesugeren fra Otribaby
- 2,5ml hostesaft til kvelden (les på pakningsvedleggene, mange som kan brukes til barn under 1 år)
- Dusje - dampen får ut MYE slim (bare pass på å tørke lillemor inni dusjen, hvis ikke blir de veeeldig kalde)

Vi var hos legen på mandag og fikk klarsignal på nesespray for barn 2-10 år, så lenge vi brukte den lite og ikke over det anbefalte antall dager.. Så vi sprayer han en gang om dagen før han legger seg.

Hvis du ammer kan du dryppe morsmelk i nesen, det hjelper [:)]

Back
Topp