Forkjølelse og mindre matlyst

MorT

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Snøfnuggene 2025 ❄️
Da var det vår tur til å bli forkjølet. Lille spiser mye mindre og har lettere tissebleier. Fin allmenntilstand og lett forhøyet kroppstemperatur på 37,8. Jeg føler jeg må pumpe for å opprettholde melkeproduksjonen. Hadde dere tatt kontakt med lege?

Vi fikk beskjed fra helsestasjonen om å ringe til fastlege eller legevakt hvis vår har feber fordi barn under 3 mnd ikke skal ha feber. Jeg spurte da hva som er å regne som feber, så jeg og faren har lik forståelse. Jeg er nok mer engstelig enn ham på sånne sykdomting... Fikk svar fra helsesykepleier på at 37.5 fra endetarme. Min gutt har også vært forkjølet i det siste, tett nese, han har grei allmenntilstand. Vi har ikke målt feber, kun suget ut snør med sånn slange kjøpt fra apoteket.

Ring heller engang for mye enn en gang for lite. De på legevakten er godt trent og vant med å berolige og spørre de rette spørsmålene.
Mtp at du opplever at lille spiser mindre og tissebleiene er lettere så synes jeg det er tegn nok til å ta en tur.

Utover det opplevde jeg at nesedråper til spedbarn fra apoteket hjalp underforkjølelse så mini orker å spise mer. Her slapp vi unna feber. Men hadde mye snørr og tett nese som var «skummelt» nok for mor.
Morsmelk hjalp også som nesedråper :)

Saltvann, saltvannsspray og/eller nesesuger for å rense i nesa er det vi har brukt for at babyen skal få spise.

Da var det vår tur til å bli forkjølet. Lille spiser mye mindre og har lettere tissebleier. Fin allmenntilstand og lett forhøyet kroppstemperatur på 37,8. Jeg føler jeg må pumpe for å opprettholde melkeproduksjonen. Hadde dere tatt kontakt med lege?
Ja det ville jeg. Er lav terskel for så små. Vi fikk påvist rs viruset.

Back
Topp