Forkjølelse og influensa

mammaidesember

Glad i forumet
Merker jeg begynner å bli sår i halsen og tror kanskje jeg begynner å bli forkjøla. Var så mye snakk om den vaksina, hvor farlig er egentlig influensa i svangerskapet? Vet de fleste sikkert ikke er friske alle ni månedene, men hvis man blir syk, når skal man ringe føden? Ved feber og ikke før? tviler på at det er influensa jeg brygger på men spør likevel.

Ja det har jeg også spekulert på det siste døgnet pga halsvondt. Er neppe influensa her heller, men tror en bør kontakte lege iallefall hvis en mistenker influensa eller får feber som er vanskelig å holde ned med paracet. For to uker siden hadde jeg kontroll til fastlegen, og pga at lillejenta på tre da hadde feber og var tett og slapp, spurte jeg litt generelt om det med feber og slikt. Da sa han at feber over flere dager ikke var bra for babyen i magen, så hvis jeg fikk feber over 38,5 og paracet ikke hjalp nok, skulle jeg ta kontakt. Og feber generelt, også uten forkjølelse var også viktig å være obs på, så vi må nok ha en svært lav terskel på å ringe lege og evt føden hvis det ikke gir seg raskt.
Sikkert noen som har mer konkrete svar om det med influensa, men ville nok ringt lege el føden hvis jeg hadde slike mistanker.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har nettopp hatt en uke med forkjølelse, og en dag feber. Har vært hos jordmor i mellomtiden å hun sa ingenting på det.
Men hadde jeg hatt feber over lengre tid så hadde jeg nok kontakta lege/føden for å snakket med dem.
Jeg slapp vel billig unna :)

Jeg har hatt influensa nå for ei uke siden, henger enda i. Men er vel ei uke siden jeg hadde feber sist! Har vært hos jordmor og hun sa at jeg skulle ta paracet ved feber og ikke være redd for å gjør det. Det kunne ikke gjøre noen skade. Men feber er ikke heldig for babyen så seint. Den kan bli stressa av det.

Jeg merker ingen forskjell på han selv om jeg var syk, utenom når jeg hosta å han våkna av det. Men hadde jeg merka noe ikke var som det pleier hadde jeg nok kontakta føden :)

Jeg har vært forkjølet i 3 uker nå, fryktelig slitsomt... :confused: men lite å gjøre med. Hadde det derimot vært influensa og jeg ble skikkelig syk (er ikke syk når man er forkjøla i mine øyne) hadde jeg nok dratt til lege.
Men du merker fort om det er influensa eller forkjølelse :)

Er du usikker så ring føden de siler jo ut de som ikke trenger å komme;) god bedring;)

Back
Topp