Forkjølelet baby?

Joggejenta

Mamma til Eva 09.10.14 <3
Oktoberskatter 2014
Mailykke 2018
Jeg lurer på om snuppa har blitt forkjølelet. Hun høres litt surklete ut, og litt hes når hun gråter. Det er også mer nysing enn vanlig, og synes gulpet hennes er mer slimete. Virker også som hun sliter litt med å sove på ryggen, våkner til og vekker seg selv når hun prøver å renske halsen for slim høres det ut som. Men hun sov godt på meg, i litt mer oppreist posisjon.

Hun er 5 uker og 2 dager. Bør jeg være bekymret? Hun har ikke feber, og har virket i fin form i dag, kanskje litt ekstra sutrete på kvelden bare.

Min har også vært sånn et par uker nå, må gi han nesedråper flere ganger hver natt for at han skal få sove. Legen sa ihvertfall til oss at det ikke var noe å bekymre seg for så lenge det ikke er feber eller om lille virker utilpass eller ikke spiser og ikke har våte bleier :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Min har også vært sånn et par uker nå, må gi han nesedråper flere ganger hver natt for at han skal få sove. Legen sa ihvertfall til oss at det ikke var noe å bekymre seg for så lenge det ikke er feber eller om lille virker utilpass eller ikke spiser og ikke har våte bleier :)

Signere denne. Ved feber, dårlig allmenntilstand og/eller tørrre bleier skal legen kontaktes. Er du i tvil så følg instinkter ditt. Det stemmer ofte. Men tett nese, hoste og surkling uten nevnte symptomer er ufarlig :) Vi er på andre runden. Saltvannsdråper er gull :)

Sånn er lille her også, suger ut litt bubber før nattan så går det greit :) Han er blid og har våte bleier.
Det som kan hjelpe er å heve senga litt der hodet er, legg litt bøker under sengebena så renner ikke snørret inn liksom :)

Jenta mi var også forkjølet, det gikk over etter ca 2 uker. Brukte saltvannsdråper om kvelden og før amming. Hun var veldig tett i nesen, og til tider hørtes det ut som det var en voksen mann som lå og snorket ved siden av meg i senga

Vi hadde en kort periode med forkjølse her også, en liten uke. Surkling, nysing og tett nese. Det gikk over av seg selv :) Jeg brukte kun nesesuger.

shnuppa mi er også litt surklete, tar dere de fortsatt med ut på trilletur?:)

Her er det jeg som er forkjøla...jeg håper at jeg ikke smitte henne, krysser fingrene for det..

Jenta mi har vært veldig tett i nesa i nesten 14 dager, spesielt om natta. Hostet en del også. Drypper med saltvannsdråper og morsmelk. Har ikke tatt hun ut på trilletur ennå, men har ikke vært i form selv heller. Er redd for at hun skal få RS-viruset. Har jo en 4-åring hjemme som hoster og harker og leser jo at en skal holde de borte fra de som er forkjølet men er ikke enkelt det altså. Begynner å føle meg influensasyk selv også, liker ikke.. Mannen kommer heldigvis hjem i morgen :-)

Jenta mi var også forkjølet, det gikk over etter ca 2 uker. Brukte saltvannsdråper om kvelden og før amming. Hun var veldig tett i nesen, og til tider hørtes det ut som det var en voksen mann som lå og snorket ved siden av meg i senga
Vi hadde en kort periode med forkjølse her også, en liten uke. Surkling, nysing og tett nese. Det gikk over av seg selv :) Jeg brukte kun nesesuger.

Godt å høre at det var så udramatisk :) Man blir jo så bekymret!

Sånn er lille her også, suger ut litt bubber før nattan så går det greit :) Han er blid og har våte bleier.
Det som kan hjelpe er å heve senga litt der hodet er, legg litt bøker under sengebena så renner ikke snørret inn liksom :)

Hvor mye hever du hodeenden? Jeg har allerede et par bøker under pga at hun gulper mye.

Våte bleier her også, men tydelig litt plaget. Hun har bare såvidt begynt å smile, så litt vanskelig å si hvor fornøyd hun er synes jeg.

Signere denne. Ved feber, dårlig allmenntilstand og/eller tørrre bleier skal legen kontaktes. Er du i tvil så følg instinkter ditt. Det stemmer ofte. Men tett nese, hoste og surkling uten nevnte symptomer er ufarlig :) Vi er på andre runden. Saltvannsdråper er gull :)

Ja, regner med det ikke er grunn til noe særlig bekymring. Hun klarer ihvertfall å puste greit, selv om plages litt og våkner av det. Har nesesuger og dråper klar, men ikke brukt det enda.

Jenta mi har vært veldig tett i nesa i nesten 14 dager, spesielt om natta. Hostet en del også. Drypper med saltvannsdråper og morsmelk. Har ikke tatt hun ut på trilletur ennå, men har ikke vært i form selv heller. Er redd for at hun skal få RS-viruset. Har jo en 4-åring hjemme som hoster og harker og leser jo at en skal holde de borte fra de som er forkjølet men er ikke enkelt det altså. Begynner å føle meg influensasyk selv også, liker ikke.. Mannen kommer heldigvis hjem i morgen :-)

Nei, vanskelig å unngå smitte! Vi har ingen andre barn, men det et jo mange voksne rundt omkring som bærer på div virus uten at det bryter ut. Vi har hatt en del besøk og folk koser og klemmer jo gjerne på den lille. ..

Jeg er også livredd for RS! Glad jeg ikke er hjemme alene, mannen tar dette med knusende ro.

Hvor mye hever du hodeenden? Jeg har allerede et par bøker under pga at hun gulper mye.

Våte bleier her også, men tydelig litt plaget. Hun har bare såvidt begynt å smile, så litt vanskelig å si hvor fornøyd hun er synes jeg.

20 - 25 grader kanskje? Litt usikker faktisk :s

Vår kar smiler ikke så ille mye han heller, men ser at han er fornøyd likevel. De dagene han ikke er det er han veldig sutrete, klengete og småknirker hele tiden og vil bsre være på puppen :)

Godt å høre at det var så udramatisk :) Man blir jo så bekymret!
Ja man blir det! Og så små bebiser skal jo helst ikke ha feber, så det må jo passes på. Jeg tok tempen på lillemor, men det var langt fra feber. Litt utilpass var hun, pga den tette nesa, så nesesuger var gull verdt.

Hvis baby (eller du :)) synes nesesuger er ekkelt, så funker det veldig bra å 1) drypp med saltvann 2) vent ca 30 sek 3) legg mini på magen. Da vil tyngdekraften ta seg av mye av snørra :)

Vi har vært forkjøla begge to i drøyt to uker. Nå er jeg frisk, men hun snørrer litt enda. Har brukt nesesuger og saltvann. Tre ganger har jeg tydd til nesespray til henne. Hadde en dag forrige uke der jeg oppfatta henne som utilpass og sutrete pga snørr og ubehag. Tok tempen et par ganger, men ikke noe feber så da er det vel ok.

Back
Topp