Forkjøla unger surkler i pusten, ja?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Idiotisk spørsmål fra en trebarnsmor, i Know.

Eldstemann surkler når han er forkjøla, men han har infeksjonutløst astma så det er ikke så rart. Husker ikke helt å ha hørt mellomste surkle.
. Men yngste. Hun er forkjøla og jeg hører det surkle i slim i halsen

Det er vanlig, sant ja?

Idiotisk spørsmål fra en trebarnsmor, i Know.

Eldstemann surkler når han er forkjøla, men han har infeksjonutløst astma så det er ikke så rart. Husker ikke helt å ha hørt mellomste surkle.
. Men yngste. Hun er forkjøla og jeg hører det surkle i slim i halsen

Det er vanlig, sant ja?
Ja, hvis de ikke vet hvordan de skal «hoste det opp»

Mine har det i hvert fall slik.

Det er liksom det.
Eldste gjør, men han har astma

Mellomste gjør ikke. Kan ikke huske at hun har gjort det siden hun var bitteliten.

Yngste er tre og hoster jo. Men får liksom ikke harket opp/ut slimet. Og høres godt både på innpust og utpust.

Vet yngste surkler i pusten om hun er forkjølet. Eldste... Troooor jeg gjør det når hun er helt sylta... Men er en stund siden sist hun var forkjølet.

Det har min gutt alltid gjort når han har vært forkjølet, helt uavhengig av astma. Hadde astma som barn, men er kvitt det. Er 13 år gammel nå og surkler like mye ved forkjølelse fremdeles.

God bedring til minstemor!

Greia er at hun er tilsynelatende frisk fra forkjølelsen, fin form. Hoster tidvis pga slimet som surkler. Men hun trenger ikke "god bedring" liksom. Det er det som bare minner litt om broren. Men godt å høre at det er vanlig Jeg har bare glemt.

Kan ikke huske at eldste har gjort eller gjør det.

Men yngste ja, men hun har astma.

Kan jo være at yngste din også kan ha astma? Er det i familien? Noen andre tegn?

Yngste gjør det, eldste ikke. Ingen diagnose her som vi vet om.

Kan ikke huske at eldste har gjort eller gjør det.

Men yngste ja, men hun har astma.

Kan jo være at yngste din også kan ha astma? Er det i familien? Noen andre tegn?

Ikke egentlig tenkt over andre tegn enn at hun altså surkler og høres litt tung ut Men ikke ille.

Jeg har vokst av meg anstrengelsesutkløst astma, min bror har nesten vokst av seg sin, mamma har fått astma i voksen alder..... Og vår eldste fikk altså diagnosen da han var knapt tre men har det ganske lett, så lenge vi medisinere rett så er det lite merkbart.

Men broren hostet og hostet og det ga seg aldri etter en skikkelig forkjølelse (som ga den nyfødte søsteren rs)

Han vekket oss på natten av hosting. Sånn er ikke denne her så jeg satser på et bare henger litt i

Lett forberedt på å følge med på pollen også da. Vi har jo det og i familien og jeg mener å erindre hun muligens var litt påvirket rundt bjørka i fjor...

Her har guttungen alltid hatt surklete pust, frå nyfødtalder. Er meir sjeldan at han ikkje har det. Eg trudde det var pga av keisersnitt at det var litt slim igjen i systemet. Han har alltid vore aktiv og først ute i barselgruppa til å både sitte og krype og reise seg. Merka at mange andre ser på han som smittefare og rygger. Spesielt då han var yngre og dei hadde barn på samme alder. Vi har vore fleire gonger på ØNH, men dei finn ingen feil (malasi) ved kamera gjennom nasa og ned, har prøvd ventolin utan effekt. Vi brukar forstøver med saltvatn innimellom for å løyse opp slim ved forkjølelse.

Min på litt over året pleier hvertfall å surkle en del av sykdomsforløpet når han er forkjøla, men har ikke noe bevisst forhold til å hoste opp slim heller da, og det har de kanskje ikke fått heeelt rundt 3 år heller? God bedring :)

Er kanskje for lenge siden jeg har hatt treåring. Mellomste er åtte Så kanskje jeg bare har glemt om hun gjorde sånn? Men jeg tror ikke det. Var veldig obs på henne, hun "hadde ikke lov" å få astma før hun var passert to år. Forsikringsselskapet ga unntak i forsikringen hennes for luftveissykdommer, som kunne slettes dersom hun var symptomfri i to år. Dette fordi hun ble innlagt med rs 2 uker gammel.

Hun har den dag i dag ikke astma, frisk og rask jente uten allergier til og med. Storebror fikk alt. Men siden storebror sin astma i all hovedsak oppleves som at hosten etter forkjølelse sitter ekstra lenge i og at han blir sånn "bråkete" i pusten når han er litt tett, så er vel jeg bare litt ekstra på vakt for slikt. For ham betyr sånn pust at han skal opp et trinn på medisineringstrappen. Men han er ti og helt i stand til å hoste opp slim Hun er kanskje ikke det lillemor. For en uke siden hostet hun til hun brakk seg et par ganger da fikk hun opp en del slim i alle fall. Men hun er egentlig frisk igjen nå heldigvis.

Back
Topp