Forkjøla skatt

karrissa

Flørter med forumet
Noen tips til veldig forkjøla baby (hun er en mnd ), veldig tett i nese/snørr. I dag har hun begynt å små hoste og gulper gjerne opp en del etter mat. Klarer ikke spise mye siden hun er så tett. Bør vi ta hun til lege?
Vi bygger opp litt ved hodeenden av senga, evt hun sover på brystet hos en av oss. Skyller nesen med saltvann.
Andre tips/gode råd?

Hvis hun har masse snørr i nesa kan du jo kjøpe otribaby neserenser på apoteket:-) Har fungert veldig bra her... Og er det tørt har jeg først tatt saltvann for så å suge ut snørret med neserenseren:-D 

Her var vår jente også kjempetett og snørrete allerede når hun var 2 uker gammel. Saltvann er supert, men det beste var "snørr-sugeren" fra Otribaby. Denne varianten er helt klart den beste. Koster litt, men er definitivt verdt det. Med den suger du selv ut snørret (Ingen fare du får det ikke i deg;)) via en slange. Snørret samles i et 1-gangs filter. Vår jente ble ekstra slimetet i halsen av melka de dagene hun var forkjølt. Da var saltvannet til god hjelp for å få løst opp. Kanskje klarer din jente å spise mer hvis du prøver det? Håper noe av dette kan hjelpe dere! Lurt av dere å bygge opp hodeenden av senga. Vår jente hadde senga si på denne måten i mange uker. Vi var ikke hos legen, men ring legen/legevakten hvis du er urolig.

Tusen takk for gode råd :) Skal ta en tur på apoteket tenker jeg.
Ikke bare bare i disse forkjølelse tider. Man føler seg bra hjelpesløs når de er syk og så små.

bianca har vært litt snufsete også, men tror det bare er melk slim for snørret kommer i tide og utide virker det som. 

god bedring!

Tusen takk! Skal ta en tur til legen i morgen tenker jeg, bare for å få sjekka. Syns hun bæsjer mye, særlig til at hun spiser så lite. Vanlig?

Back
Topp