Forkjøla samboer

mums the word

Forelsket i forumet
Samboer har blitt skikkelig forkjøla, med hodepine, vondt i halsen og rennende nese. Så nå er det berre å krysse fingrene for at han skal bli bedre før noko skjer. Hadde vert fryktelig kjedelig om han ikkje fikk vere med på føden pga sykdom. Trur han hadde blitt kjempe skuffa dersom han måtte stått utenfor... og det hadde eg og blitt[&:]

uff[&:] pøs på med mandariner, appelsiner og annet med c vitaminer.. !!

Den er kjip...Får håpe han blir fort frisk igjen og at du ikke føder de nærmeste dagene[:)]

Huff, da hadde jeg dopa ned mannen med paracet og nesedråper og heller bedt ham holde litt avstand. Tror du ikke han får komme inn dersom han er forkjøla? Det som er enda verre er om du skulle bli syk, så da gjelder det å holde seg frisk;) God bedring til samboeren din, og håper han er i form til fødselen!

Bli frisk tips:

masse søvn, masse drikke(vann og annet)
c-vitamin overdose (1000mg)
spise frukt og grønt (appelsiner, grapefrukt, kiwi, paprika, brokkoli, gulrot, tomat)
evt. drikke smoothie laget av appelsinjuice/pressa appelsiner og frukt.
spise hvitløk, gjerne kutte opp smått og ha i salat
gurgle bak i halsen med Corsodyl(antibakteriell munnskyll)
Svarthyll
grapefruktkjerneekstrakt
Tran og Sanasol
Timianekstrakt for hoste, men Cosylan er den eneste hostesaften som virkelig hjelper mot ordentlig hoste.

Mine hold deg frisk tips:
ikke rangle/ få nok søvn
ikke spise for mye sukker
tran og sanasol

gurgle med Corsodyl dersom jeg begynner å kjenne halsvondt, og ta c-vitamin overdose. Drikke masse vann, og legge meg tidlig.

Har ein her og som er skikkelig forkjøla blitt[:)][:)] Han har hosta i vekesvis, va verre igjen inatt pga forkjølelsen, men er virus... så må gå over av seg sjølv! Har vore heime fra jobb idag, håpa han helde seg heime imora og... heller komme seg fort, i tilfelle ting skjer her!!!

Kunne han ikke vært med på fødsel dersom han hadde vært forkjøla når fødselen er i gang? pga smittte da eller, hva med hvis mor er syk da?
Jeg er forkjøla, med både rennende nese og vondt i halsen [&:]
Masse god bedring til samboeren din da![:)]

Håper sjølvsagt at eg ikkje blir smitta... men trur ikkje dei kan nekte meg å vere med på fødselen[;)] Hadde vert kjipt å bli skikkelig forkjøla. Fødselen er sikkert tøff nok som det er uten å vere syk.

ORIGINAL: mums the word

Håper sjølvsagt at eg ikkje blir smitta... men trur ikkje dei kan nekte meg å vere med på fødselen[;)] Hadde vert kjipt å bli skikkelig forkjøla. Fødselen er sikkert tøff nok som det er uten å vere syk.

ja, jeg husker jordmor sa til meg sist gang da det nærmet seg fødsel, at nå må du holde deg frisk, og holde deg unna folk som er syke. Tror også kroppen venter litt hvis du ikke er i form, men har vel ikke garanti for det.

Huff! Jeg skjønner deg godt!
Min mann har lungebetennelse og har gått på pencillin i en uke, men den har ikke virket. Han gjør rett og slett ingenting hjemme nesten og er helt utslitt...

Han hadde håpet han skulle bli bedre, men nå har han nesten panikk for at jeg skal føde, for han vet ikke om han klarer være med på fødselen... Kjiiipern!! Og i tillegg er han redd for hva han klarer av anstrengelser hvis vi skulle få baby nå innen de neste dagene...

Har kjempelyst å føde nå, men sannelig... Kanskje det er best at de blir friske først... Jeg krysser fingra for at din kjære samboer kan bli frisk med hjelp av noen av rådene under, hvis ikke bør han forte seg til legen for å sjekke om det kan være noe mer enn bare forkjølelse..
Lykke til

lerka -termin 11.11.10

uff sånt er såå typisk[:'(]
håper han blir fort frisk så han får vært med[:)]

ORIGINAL: lerka

Huff! Jeg skjønner deg godt!
Min mann har lungebetennelse og har gått på pencillin i en uke, men den har ikke virket. Han gjør rett og slett ingenting hjemme nesten og er helt utslitt...

Han hadde håpet han skulle bli bedre, men nå har han nesten panikk for at jeg skal føde, for han vet ikke om han klarer være med på fødselen... Kjiiipern!! Og i tillegg er han redd for hva han klarer av anstrengelser hvis vi skulle få baby nå innen de neste dagene...

Har kjempelyst å føde nå, men sannelig... Kanskje det er best at de blir friske først... Jeg krysser fingra for at din kjære samboer kan bli frisk med hjelp av noen av rådene under, hvis ikke bør han forte seg til legen for å sjekke om det kan være noe mer enn bare forkjølelse..
Lykke til

lerka -termin 11.11.10

Lungebetennelse er kjedelig. Dersom pencillin'en ikkje virker bør han kanskje prøve ein anna type antibiotika. Håper mannen din blir bedre[:)]

hvis han har ondt i halsen så skal han prøve nån halsdrops fra apoteket som hete fribol....det e de bestehalstabl æ nån gang har brukt....de du får kjøpt ellers ebare barnemat i forhold...godbedring til han[;)]

ORIGINAL: Tea29

hvis han har ondt i halsen så skal han prøve nån halsdrops fra apoteket som hete fribol....det e de bestehalstabl æ nån gang har brukt....de du får kjøpt ellers ebare barnemat i forhold...godbedring til han[;)]

Skal tipse han om det. Takk[;)]

ORIGINAL: *dollface*

uff sånt er såå typisk[:'(]
håper han blir fort frisk så han får vært med[:)]

God bedring til mannen! Håper han blir frisk til den store dagen! Her er det jeg som har vært forkjølet iog hatt vondt i halsen.. [:'(] 3. uka nå hvor jeg er potte-tett, men kjennes ut som det begynner å letne litt endelig.... [:)]

Uff, her er det jeg også som er forkjøla, hoster hele tida og skikkelig vondt i halsen... Drikker melk og honning som bare det nå. Håper jeg blir snart frisk, det er ikke godt å hoste med stor mage, kjenner ut som jeg hoster henne ut snart [:D] God bedring til mannen, og til alle dere andre.

Back
Topp