Forkjøla og rennende nese !

Nannis27

Betatt av forumet
Marsboerne 20 18
Hei!

Nå har jeg vært på Apoteket og kjøpt halstabletter og Curamed te.. og finner ut etterpå at det stå ikke for gravide bak på pakka

Hvilke halstabletter kan man ta da? Noen som har oversikt?
Står også på Otrivin nesespray og, men den skal vel være trygg å bruke??

Fikk beskjed av lege sist helg at jeg kun kan bruke saltvannspray ved tett nese, og at nesespray ikke skal benyttes under graviditeten:(

Jeg bruker otrivin daglig pga jeg hovner opp i slimhinnene i nesa, og jeg syns det er svært ubehagelig å puste igjennom munnen hele tiden. Legen sa at man kan trygt bruke otrivin i svangeskapet, ettersom dette ikke er skadelig på fosteret.

Når det kommer til halstabletter er jeg vel mer usikker. Men jeg brukte repsils. Og jeg har brukt doc da. Jormor sa at IFA kunne være bra for halsen og kunne hjelpe masse.
Jeg derimot fikk beskjed på legevakta at jeg kunne ta paracett feks. Men så sier jormor at ikke det er helt greit å bruke for mye av. Så blir litt forvirra når det kommer til hva enkelte personer sier.
Men noe paracett er greit da. Det hjalp mye på halsen hvis du værker og har ubehag :-)

Vært mye forskjøla nå den siste tiden. Og enda er jeg ikke helt "frisk" etter di omgangene med forskjølelse. Lille gutt er i barnehagen og drar med sæ mye godsaker som smitter hele familien. Hehe. Forskjølelse 3gang på rad med sår hals og hoste. Samt tett og rennene nese :-)

Lurt å bruke feks litt saltvannspray som smører slimhinnene i nesa og tillegg otrivin. :-) slimhinner i seg selv tåler så lite i graviditeten at det kan jo bli sårt også. Fort for å sprekke noen blodkar :-) ❤❤ håper det var litt nyttig det jeg hadde å komme med. Hehe ellers kan jeg si at det er noe hærk å være sjuk når man går gravid xD hehe

Fikk beskjed av lege sist helg at jeg kun kan bruke saltvannspray ved tett nese, og at nesespray ikke skal benyttes under graviditeten:(

Står på apotekets sine sider at man kan bruke det.. men står på pakningsvedlegget at man ikke kan.. så man kan bli forvirret!

sniker -
Den legen har gitt deg utdatert informasjon. Nesespray er trygt å bruke for gravide, men er du usikker -spør inne på Tryggmammamedisin.no :)
Der er de helt oppdaterte og gir produsentuavhengige svar.

Takk for svar ! På bedringens vei heldigvis.. og repsils, otrivin og c vitamin i hus!

Back
Topp