Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
-5 og tåke?Ja legg han i vogna og rusle dere en liten tur, så lenge det ikke er bikkjekaldt [emoji4]
-5 og tåke?
Sant, jeg blir bare en superusikker hønemor når han ikke er i formEr jo ikke -5 nedi vogna [emoji4] Der er det lunt og godt, deilig med litt frisk luft [emoji4]
Er jo ikke -5 nedi vogna [emoji4] Der er det lunt og godt, deilig med litt frisk luft [emoji4]
Sant, jeg blir bare en superusikker hønemor når han ikke er i form![]()
Jeg er jo egentlig nordlænning, men temperaturene på innlandet er helt kokko for meg, iskaldt og tåkete feks. Hva har det å si for luftkjølinga?Sist vinter var jeg ute å trillet i -17. Trakk posen godt opp og hadde vindtrekk på vogna. Når jeg kom hjem var det +20 nedi posen. Mini hadde en litt kald nese, men ellers god og varm. Meg derimot var det verre med....har en venninne som bor nord på og hun ler alltid av oss lenger sør for der går de ut nesten uansett temperatur og deres barn klarer seg jo helt fint
Bare for å pirke litt så er det nødvendigvis ikke det at de blir så kald, men at lufta de puster inn er for kald. Og jeg er fra nord-norge selv, og -10 her i Trondheim kjennes myyyye kaldere ut enn -10 der jeg kommer fra.Sist vinter var jeg ute å trillet i -17. Trakk posen godt opp og hadde vindtrekk på vogna. Når jeg kom hjem var det +20 nedi posen. Mini hadde en litt kald nese, men ellers god og varm. Meg derimot var det verre med....har en venninne som bor nord på og hun ler alltid av oss lenger sør for der går de ut nesten uansett temperatur og deres barn klarer seg jo helt fint
Jeg er jo egentlig nordlænning, men temperaturene på innlandet er helt kokko for meg, iskaldt og tåkete feks. Hva har det å si for luftkjølinga?
Dessuten er jo bekymringa rundt hvordan lungene til de små takler dette, samt at baby kan bli nedkjølt og sykere.
Bare for å pirke litt så er det nødvendigvis ikke det at de blir så kald, men at lufta de puster inn er for kald. Og jeg er fra nord-norge selv, og -10 her i Trondheim kjennes myyyye kaldere ut enn -10 der jeg kommer fra.
Jepp, men det jeg egentlig stressa over var hvor forsiktig jeg burde være når mini var forkjøla. Sånn i og med at lungene deres ikke tåler like mye som våre.Muligens at jeg var litt uklar. Poenget mitt er at temperaturen i seg selv ikke nødvendigvis gir noe pekepinn på effektive kuldegrader, mye som spiller inn (vind, luftfuktighet osv). Når det gjelder lufta de puster inn vil den alltid være varmere i vogna enn utenfor + at hvis man trekker posen ekstra godt opp (selvsagt med frie luftveier) vil lufta være ennå varmere.
Jepp, men det jeg egentlig stressa over var hvor forsiktig jeg burde være når mini var forkjøla. Sånn i og med at lungene deres ikke tåler like mye som våre.