Forkjøla og 7 uker gammel!

Theamor

Begynner å like forumet godt nå :)
Jenta mi har klart å bli forkjøla, har noen erfaring med så små syke? Sønnen min var aldri syk, så dette er veldig uvant. Hun surkler veldig når hun puster, hoster en del (til hun brekker seg), og er veldig hås. Ikke noe særlig feber, men hvor forsiktig skal man være. Ville dere tatt henne med på shopping? Vi skal til fotograf hele gjengen i morgen, og jeg må egentlig handle en genser til meg og storebror. Hadde dere tatt henne med, eller hadde dere ikke tatt henne ut?

I tillegg: Jeg får henne ikke til å roe seg med lue på natta, og votter klarer hun å få av seg på fem minutter. Noen tips her?

Storebror 23.02.11
Lillesøster 31.07.13

Det må du nesten føle på selv. Hvis det bare er en liten tur å hun sover. Men hvis hun er urolig og grinete ville jeg nok blitt hjemme.

Trenger hun lue og votter på natta da??

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt 6. August 2013

Det må du nesten føle på selv. Hvis det bare er en liten tur å hun sover. Men hvis hun er urolig og grinete ville jeg nok blitt hjemme.

Trenger hun lue og votter på natta da??

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt 6. August 2013
Allmentilstanden er god. Hun er blid, og våken, bare hoster en del..
Vet ikke. Hun er kald på fingrene, men hun er det ganske ofte. Lue er mest fordi jeg er livredd ørebetennelse, og vil ha vinduet oppe om natta.

Storebror 23.02.11
Lillesøster 31.07.13

Ifølge statens råd om krybbedød, skal IKKE babyer ha lue på natta. Ha opp vinduet du, men ikke legg ungen i trekken. Utsett heller fotograferingen og alt annet, og bli hjemme. Hun bør også sjekkes av lege hvis ikke bedring i løpet av en dag.

Skal en ikke til lege hvis de får feber og er under 3mnd el var det tre uker hs snakket om at det måtte tas alvorlig ved feber? Og skal ikke sove med lue inne. Og hendene og føttene er nesten alltid kald. Sjekk i nakken på barnet for å kjenne om det er varmt el kaldt. ønsker dere god bedring:)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Jeg har vært forkjølet, knltten har hatt noe slim/snørr i systemet. Fikk løsnet litt nå og da med morsmelk i nesa, og sugd ut med snørrsuger :P han er også sju uker nå. Nå kan han gulpe som en helt etter måltid, tror det kan være slim som kommer ut?

Min lille er også forkjølet.. skikkelig hes i stemmen og tett i nesen.. Men heldigvis ikke feber..:)

Han min har vært forkjøla en stund nå (5uker), men ikke noe feber. Har tatt han med meg til byen om det har vært ting som jeg MÅ ordne..men kler ekstra godt på han og passer på at han ikke får no særlig trekk på seg :)

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app

Om det er feber i det hele (altså temp en grad over normal), skal de til lege når de er under 3mnd.

Barn skal ALDRI ha lue om natta. Ørebetennelse forårsakes av bakterier, ikke trekk/kulde (men de fleste er enige om at dersom man har bakterien i seg, blir man lettere syk da). Ha barnesenga litt unna vinduet og ikke ha gjennomtrekk, så kan du fint ha åpent vindu. Bruk saltvannsdråper, tett nese gjør det mer sannsynlig at forkjølelsen flytter seg til ørene.

Tror ikke det gir problemer å ta bebis med seg, pass på at han får nok hvile, pauser fra stimuli og ikke fryser:-) god bedring til lille!!!!!

Back
Topp