Forkjøla, eller?

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Min lille er litt grønn i nesen. Har sett litt rusk der før, men nå lager det lyd når hun puster tungt. Klarer å puste ved amming og oppfører seg ellers som normalt. Men jeg er førstegangsmamma og vet ikke om baby kan være litt grønn i nesen uten å være forkjøla, eller om jeg skal tolke det som forkjølelse? Noen med erfaringer?

Har hatt det samme her selv om jeg egentlig ikke tror det er forkjølelse. Kjøpt physiomer på apoteket. Fungerer helt ypperlig her ihvertfall til å fjerne sånt i nesen. Puster mye bedre etterpå

Litt snørr hos babyer er ikke så uvanlig :) men jeg husker at jeg ble lettere stressa av det med min eldste. Kjøp sånne saltvannsdråper til baby og en nesesuger så er du klar dersom det tetter seg skikkelig til. Om det bare er litt snør pleier jeg å dryppe litt morsmelk eller saltvann, er nesa helt sylta så det er vanskelig å sove og spise kjører jeg på med nesesuger. Ingen babyer liker nesesuging dessverre, men veldig verdt det for å
Litt bedre apetitt og søvn.

Etter litt kamp og lirking fikk jeg brukt nesesuger og fikk ut det meste. Det var ganske tørt, og ikke kommet mer etterpå, så har slått fra meg litt tanken på forkjølelse. Er liksom ingen andre tegn på det. Har metode sine saltvannsdråper også, står at de kan brukes på spedbarn, så det er jo et alternativ.
Takk for at dere tok dere tid til å svare. Synes det er så mye å sette seg inn i og lære som fersk mamma :-p

Etter litt kamp og lirking fikk jeg brukt nesesuger og fikk ut det meste. Det var ganske tørt, og ikke kommet mer etterpå, så har slått fra meg litt tanken på forkjølelse. Er liksom ingen andre tegn på det. Har metode sine saltvannsdråper også, står at de kan brukes på spedbarn, så det er jo et alternativ.
Takk for at dere tok dere tid til å svare. Synes det er så mye å sette seg inn i og lære som fersk mamma :p
Kan og nevne at det kan hjelpe å heve hodeenden på senga. Det tipset fikk vi hvertfall. Her bruker jeg saltvannsdråper(så snørret ikke tørker) og om jeg ser det, så tar jeg qtips å lirker ut :angelic:

Back
Topp