Forkjøla delux

Elle

Glad i forumet
Marsboerne2017
Noen som vet hva en kan bruke når en er forkjøla?? Hostesaft? Hoster og snørrer og sliter med å puste litt...

Mange forskjellige meninger der har jeg sett, men min lege sa at det ikke var anbefalt å kjøpe de man får reseptfritt da de går i blodet, men heller skulle ta cosylan pga det går på smertelindring. På apotekets sider står det at det finnes typer uten resept man kan bruke uten problem, så det er ikke lett å bli klok på :/

Ville ikke tatt noe uten å snakke med lege. Husker at jeg skulle kjøpe sist svangerskap og hun i kassen sa at den ene gav fosterskader. Og det var en reseptfri i butikk

All hostesaft taes opp i blodet, også cosylan. Ellers ville den ikke hatt effekt. Den virker hostedempende i hjernemargen. Den påvirker barnet så skal kun taes hvis strengt nødvendig.

hva med sånn saltvannsnesespray da? kanskje det kan hjelpe litt?

Tar otrivin og paracet.. Og veldig mange tekopper med honning!! Må holde feberen nede... Mener å ha lest ett sted at man ikke bør ha over 38.5 når man er gravid...

Jeg har fått beskjed av legen at man ikke skal ta otrivin når man er gravid, men at man kan ta Zymelin. Og kun paraset av febernedsettende/smertestillende. :)

Tatt otrivin i 2 andre Svangerskap... Ikke No problem sa legen min...

Tatt otrivin i 2 andre Svangerskap... Ikke No problem sa legen min...
Jeg tok otrivin hele forrige svangerskap pga tett nese som symptom på graviditet. Brukte barnesprayen som har 1/4 dose av voksensprayen per spray. Hjalp hvis jeg tok to spray og da fikk jeg kun 1/2 av dosen mot voksenversjonen.

Back
Topp