Forkjøla baby

Missygirl

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Har klart å smitte lille jenta mi :(
Hoster og har nok sår hals siden jeg har det.. må man dra til legen? har ikke feber mer, hadde maks 38,5 i en dag.. burde kanskje gitt henne en paracet, men har aldri gitt henne det før så kjenner jeg er litt usikker på alt :p
Kan jo ikke stappe i henne drops, så har dere noen tips?
Tenkte på fryse solbærsaft i terninger, men kanskje gi varm også? :)
 
Vi gir Paracet hvis han ynker seg veldig ved feber, evt ved høy feber (39-39,5). Vi gir også hvis han ynker seg ved tannfrembrudd. Dette er OK med vår lege.
De kan få litt dårlig matlyst ved sår hals, da gir vi myk mat, tester hva han liker. Det viktigste er drikke. Jeg ammer, så da er puppebaren åpen 24-7, spesielt ved sykdom da.

Ring gjerne legekontoret/ legevakten for råd, må ikke på time, mye kan tas på tlf. Ikke bare legen kan gi råd.

De pleier å være opptatt av feber eller tungpust, eller om barnet virker plaget av smerte. Type tar seg til øret.

God bedring!
 
Du kan også stikke innom apotek og få råd det. Farmasøyter skal ha erfaring med slikt.
 
Men drikke hjelper mot sår har. Helst ikke kaldt, men lunkent. Ha en flaske stående og gi litt hele tiden eller med en ts. Pupp, smoothie, grøt og hva er ungen spiser er bra. Paracet gir du bare ved behov. Har ikke ungen feber så trenger du ikke gi, heller ikke om feberen er kort og går over.
Jeg ville gitt youghurt, men det er fordi snuppa elsker det uansett om hun ikke vil ha noe annet.
 
Viste seg at hun hadde ørebetennelse i tillegg så fått penicillin. Barn under ett år skulle visst behandles.. Trodde penicillin var veldig sterkt for en liten baby men..
 
Lillegutt her er å forkjølet og har feber, men han har vært i bhg ei uke da så fått smitte der. Men takk for tips i tråden her :joyful: vi var egentlig ferdig med ammingen,men han har hengt til puppen i tide og utide og det er jo godt for da vet jeg han får i seg nok væske :joyful: super i seg fruktposene til nestle, de grønne med eple og pære, farris/eplejuice uten kullsyre og romtemperert, kanskje et par Ts grøt
 
Back
Topp