Forkjøla baby..

Nornene:)

Elsker forumet
Får så vondt av lille nurket som bare er 3 uker og allerede blitt forkjøla:( Heldigvis ikke helt tett i nesa, så amming går fint. Men det surkler som bare det i han når han puster, spesielt etter han har spist. Hoster også en del, og tror det er fordi det renner slim fra nesa og ned i halsen:( Har bygd opp senga, og drypper nesa med både saltvann og morsmelk.
Det jeg lurer på er når man eventuelt kontakter lege? Er det noe poeng så lenge han ikke har feber, spiser godt og er våken når han først er våken? Syns bare den surklinga er så ekkel:(

Uff, så utrolig kjedelig da Nornene...

Jeg ville kontaktet lege om jeg var usikker. Han er jo nyfødt.

God bedring til lille godgutten din. Håper han blir frisk snart. Så ekkelt når de strever sånn.
Skjønner din bekymring.

Om du er bekymret ta kontakt med lege. Men når ho på 2 var baby var ho mye syk ned hoste og tett og lillemann nå har vært tett i 2 uker.. Men blir han tett i brystet kan d være greit å få lyttet på han.

Ikke kjempebekymret fordi han virker i fin form ellers, men tar sikkert en telefon til lege i morgen bare for å høre.:) De er jo så små ennå, så sårbare. Men helt sikkert meg det er verst for, jeg får så vondt av han. Fant ut at jeg bare måtte slutte å google iallfall, der kom det historier om hva RS-virus kan gjøre med nyfødte, om lungebetennelse og astmaanfall, og det som verre er..
Veit vi må følge med på tempen, men noe annet man burde være ekstra obs på?

Nå har det begynt å surkle litt i nesen på Ane her også. Hoster litt. Men siden hun virker grei ellers, spiser og sover som normalt, tenker jeg det er greit foreløpig. Om tempen blir høy, om hun virker å slite med pustingen, eller om det kommer veldig mye gørr, tar jeg nok kontakt med lege eller legevakt...

Nå har det begynt å surkle litt i nesen på Ane her også. Hoster litt. Men siden hun virker grei ellers, spiser og sover som normalt, tenker jeg det er greit foreløpig. Om tempen blir høy, om hun virker å slite med pustingen, eller om det kommer veldig mye gørr, tar jeg nok kontakt med lege eller legevakt...
Det var det jeg kom frem til også..Håper bare det ikke varer så lenge, for han virker litt urolig pga det:( Jeg skal uansett til legen på mandag, så om det ikke er blitt bedre innen da så skal jeg høre med henne. Men eldstemann her er også skikkelig forkjøla, og jeg er snufsete selv, så er kanskje ikke så rart minsten er blitt smitta. Må vel bare gå sin gang..

Er ikke de små beskyttet gjennom morsmelka? De er jo av og te litt surklete og snørrete pga fødsel.. Så må de rense opp litt i ettertid..!? Ganske mye greier de ligger i, inni magen :eek:

Er ikke de små beskyttet gjennom morsmelka? De er jo av og te litt surklete og snørrete pga fødsel.. Så må de rense opp litt i ettertid..!? Ganske mye greier de ligger i, inni magen :eek:
De er dessverre ikke beskytta mot vanlig forkjølelse, og jeg er dessuten forkjøla selv:( Det her startet en uke etter fødselen; grønn snørr, surkling og hosting.. Men morsmelk skal hjelpe, så vi drypper nesa med morsmelk og jeg ammer han ofte. Tror han er litt bedre i dag:)

De er dessverre ikke beskytta mot vanlig forkjølelse, og jeg er dessuten forkjøla selv:( Det her startet en uke etter fødselen; grønn snørr, surkling og hosting.. Men morsmelk skal hjelpe, så vi drypper nesa med morsmelk og jeg ammer han ofte. Tror han er litt bedre i dag:)

Usj, god bedring til dere begge da :)!

Back
Topp