Forhindre sopp etter antibiotikakur?

Lille Ris

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Jeg gikk på antibiotika en gang under forrige svangerskap, og fikk da sopp i underlivet. Nå måtte jeg jammen ha antibiotika igjen (har visst kraftig halsbetennelse sa legen, tok blodprøver og en prøve fra halsen), og lurer på om dere jenter har noen gode råd for å unngå sopp i forbindelse med antibiotika?[8|] Drikke biola eller?

Kjøp lactal på apoteket. Yoghurt og biola hjalp ikke meg en dritt i alle fall etter mange antibiotikakurer pga uvi.

Men lactal funker.  

Da har jeg i alle fall kjøpt biola [:)]. C&J, på pakningen til canesten står det at vi kan bruke slik vaginal pille om vi fører den inn med hånden under graviditet. Det fikk jeg beskjed av min lege om å gjøre sist gang. Så da går kanskje lactal også?

Så bra, gjorde jo hele jobben for meg du [8D][:D] Da prøver jeg med det også, og satser på jeg slipper unna med noe mer [:D]

Ja lactal kan trygt brukes under graviditeten. Jeg var storforbruker av det i svangerskap nr 2!

Alt det som er skrevet over PLUSS ekstremt god hygiene nedentil. DVS dusje med vann, holde leppene fra hverandre og tørke godt etterpå. Ikek bruke såpe eller intimsåpe, dette forstyrrer den natulrige balansen. Gjøre dette morgen og kveld.

Back
Topp