Forhøyet prolaktin

Kelsey

Gift med forumet
Assistert-jentene
Juliknøttene 2022
Snøfnuggene 2025 ❄️
Er det noen som har erfaring med dette?

I føgle Relis så kan selv mild hyperprolaktinemi forårsake infertilitet selv når det ikke er en forstyrrelse i menstruasjonssyklusen.

https://relis.no/sporsmal_og_svar/4-7564?source=relisdb

Mine verdier var på 853, og jeg har tatt nye prøver nå. Jeg hadde sovet veldig lite før prøven ble tatt, så den kan også ha vært forhøyet pga stress og tidspunktet den ble tatt på.

Ja jeg hadde for høye verdier for noen år siden. Sykehuset minstenkte hjerne svulst, men var heldigvis ikke det da. Fikk medisiner for å dempe det. Og det kan forhindre graviditet.

Ja jeg hadde for høye verdier for noen år siden. Sykehuset minstenkte hjerne svulst, men var heldigvis ikke det da. Fikk medisiner for å dempe det. Og det kan forhindre graviditet.

Takk for svar :)

Husker du hvor mange prøver du måtte ta før du fikk medisiner? Og ble du gravid når nivået ble redusert?

Takk for svar :)

Husker du hvor mange prøver du måtte ta før du fikk medisiner? Og ble du gravid når nivået ble redusert?
Husker ikke hvor mange prøver det ble tatt, men fikk medisiner kjapt. Og ble gravid. Ungen har akkurat fylt 2 år nu.

Husker ikke hvor mange prøver det ble tatt, men fikk medisiner kjapt. Og ble gravid. Ungen har akkurat fylt 2 år nu.

Så bra! Jeg håper egentlig forhøyet prolaktin er årsaken til at jeg ikke har blitt gravid (så lenge det ikke skyldes svulst da selvfølgelig, men har forstått det sånn at det som regel er mer forhøyede verdier da). Alle andre prøver er liksom perfekte, så ingen åpenbar grunn til at det ikke skal gå...

Hadde du noen symptomer på forhøyet prolaktin?

Min andre prøve var også forhøyet. Håper inderlig at dette er grunnen til at vi ikke lykkes!

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp