Forhøyet nakkefold

IdaSofie82

Blir kjent med forumet
Himmelbarn
Hei. Er det flere som har barn i magen med forhøyet nakkefold her inne? Jeg er 14+6 i dag og livredd for at det de finner noe galt etter prøve av morkake på tirsdag. Mitt barn har 4,8. Noen som har tatt sånn prøve og vet om det gjør vondt? I følge fagpersonene står det dårlig til i følge oddsen men jeg prøver å holde motet oppe[emoji173]️ for min del er det ikke et ønske å avslutte noe som også kan være friskt[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ alt annet er perfekt med den lille i magen min[emoji173]️ det er bare den jævla nakkefolden[emoji24]!

Jeg har lite peiling, så vil bare spørre hva det kan gjøre med forhøyet nakkefold? Er da da de kan få downsyndrome?

Jeg har tatt en slik prøve (ikke pga nakkefold). Det var ikke så vondt, det var verst for mannen som så på, for det ser mye verre ut enn det er (lang sprøyte osv).

Jeg har ikke egen erfaring med nakkefold, men en venninne av meg har. Der var den også på ca 5, men alt var fint med den lille!

Jeg har ingen erfaringer, men forstår godt at du er bekymret, og krysser fingrene for at alt er bra!

Vi tok NIPT i Sverige pga avvik på ultralyd, har dere vurdert dette? Det er sikrere enn prøve av morkake og fostervann, og det er bare en vanlig blodprøve. Husker de ukene før vi fikk svar, er grusomt å ikke vite. Føler skikkelig med deg! ❤️

Vi tok NIPT i Sverige pga avvik på ultralyd, har dere vurdert dette? Det er sikrere enn prøve av morkake og fostervann, og det er bare en vanlig blodprøve. Husker de ukene før vi fikk svar, er grusomt å ikke vite. Føler skikkelig med deg! ❤️
Hvordan fikk du dette? Hvor tok du kontakt? Og hvor mye kostet det?

Vi tok NIPT i Sverige pga avvik på ultralyd, har dere vurdert dette? Det er sikrere enn prøve av morkake og fostervann, og det er bare en vanlig blodprøve. Husker de ukene før vi fikk svar, er grusomt å ikke vite. Føler skikkelig med deg! [emoji173]️

De anbefalte prøve av morkake ettersom jeg uansett måtte tatt en slik prøve om de fant noe på blodprøvene. Håper jeg ikke vil angre[emoji173]️ tusen takk for gode ord[emoji173]️[emoji173]️ tok det mange uker før dere fikk svar?

Back
Topp