Forhøyet lh-verdi.

Frk79

Betatt av forumet
Hei. Noen som har kjennskap til forhøyede lh- verdier og hva det vil si? Jeg har fått det nå etter negativt ferskforsøk. Har ikke hatt det før... kjente jeg ble litt engstelig:/ Fryseforsøket mitt blir dermed utsatt fordi jeg må nedreguleres.

Er det samme som eggløsning verdier? (Som slår ut på tester?)

Jeg hadde også høye LH verdier på en blodprøve jeg tok på cd.3.
Hadde også høye FSH verdier på den testen.
Etter litt søk på nett fant jeg ut at om disse to verdiene var høye samtidig så var det ok.
Ellers ikke hørt noe om hva det kan bety.. Det variere vist i forhold til hvor man er i syklus.

Jeg hadde også høye LH verdier på en blodprøve jeg tok på cd.3.
Hadde også høye FSH verdier på den testen.
Etter litt søk på nett fant jeg ut at om disse to verdiene var høye samtidig så var det ok.
Ellers ikke hørt noe om hva det kan bety.. Det variere vist i forhold til hvor man er i syklus.

Min var høy etter eggløsning. De andre verdiene var det visst ikke noe med. Jeg klarte liksom ikke helt å finne tråden i det på nette, det sto lite om det og mange forskjellige ting på klinikken jeg går snakket noen om aktivitet i eggstokkene og noen om at eggkvalitete kan bli dårligere. De sa noe om at det kunne bremse en eventuell graviditet. Jeg har hatt flere spontanaborter og lurte på om det kunne være en sammenheng...

Trur jeg har hørt at forhøyet lh kan ha sammenheng med pco/pcos.

Ja det har jeg også lest. Men trodde var sånn at man kunne se det på ul? Jeg har ingen av de andre tegnene på det. Har alltid hatt stabil syklus. (Forutenom etter abort) har fårr påvist eggløsning flere ganger via blodprøver. Eggløningstestene er alltid positive på dag 12 og 13 i syklus. For så å bli negativ på dag 14. Da har jeg el. Kan man bare plutselig få det?

Det høres usannsynlig at du har det da. Man kan se pco på ultralyd ja, og ved hormonprøver (blant annet forhøyet AMH)
Lh kan jo kanskje ha blitt forhøyet av medisiner du har gått på i forbindelse med forsøket?:dontknow

Det høres usannsynlig at du har det da. Man kan se pco på ultralyd ja, og ved hormonprøver (blant annet forhøyet AMH)
Lh kan jo kanskje ha blitt forhøyet av medisiner du har gått på i forbindelse med forsøket?:dontknow

Det var i grunnen det jeg også tenkte, det må jo bli litt hormonkluss av det. Men så gjør de om fryseforsøket slik at jeg må nedreguleres. Det gjør at jeg nå ikke får innsett før i oktober pga ferie. Trodde kanskje at kroppen ordnet opp av seg sel og at de tok nye blodprøver i løpet av disse månedene før. Men det gjør de ikke

Det var i grunnen det jeg også tenkte, det må jo bli litt hormonkluss av det. Men så gjør de om fryseforsøket slik at jeg må nedreguleres. Det gjør at jeg nå ikke får innsett før i oktober pga ferie. Trodde kanskje at kroppen ordnet opp av seg sel og at de tok nye blodprøver i løpet av disse månedene før. Men det gjør de ikke

Kjedelig å måtte vente til oktober :( men da får iallefall kroppen god tid til å ordne opp i hormonkluss, så spiren kan sitte ♡ lykke til♡

Hei. Noen som har kjennskap til forhøyede lh- verdier og hva det vil si? Jeg har fått det nå etter negativt ferskforsøk. Har ikke hatt det før... kjente jeg ble litt engstelig:/ Fryseforsøket mitt blir dermed utsatt fordi jeg må nedreguleres.

Hei :) fant du ut noe av det?

Back
Topp