Forhøyet leververdier i blodet

hønepønemor

Gift med forumet
Fikk litt hetta i dag jeg..jeg som aldri er syk, men var hos legen for å ta noen blodprøver grunnet kraftig pms i form av særdeles monster humør i de siste mensperioder (ikke noe annet som smerter og sånn). Fikk brev i dag at jeg hadde forhøyet leververdier i blodet, så googlet det for å sjekke hva det betyr, men kom opp at man får det hvis man drikker mye alkohol og/eller tar medikamenter?? Jeg gjør jo ingen av delene, ikke har jeg, eller har hatt kysssesyken heller, jeg er heller ikke overvektig..så no lurer jeg FÆLT på hvorfor jeg har det[&o] og SEF kom jo ordet "kreft" opp i en av diskusjonene på google, og da gikik jeg helt i spinn og ringte legevakten for å høre, men de sa bare at jeg skulle ringe fastlegen i morgen[:o] 

Vet man bør kulan med å google sånt, for da kan man pluttselig få dødsdom bare av en forkjølelse liksom, men måtte jo sef..og er en smule bekymra no ja[&o]

Noen som har/har hatt det?

Oppdatering: Ringte legekontoret og fikk vite at bare å spise noe magen ikke tålte el. kunne være nok til å gi utslag, så litt lettet nå ja[:)] Får no se hva som skjer, de sa det ikke var godt å vite hva som gjorde utslaget, var visst mye forskjellig det kunne være, men har fått time om en mnd tid, så eg får no se.

Jenta mi hadde det pga galleproblemer.[:)]

ORIGINAL: ©Smartass

Huffda..hadde hun smerter eller andre symptomer? Pga jeg har liksom ingen symptomer på noe som helst som jeg merker i allefall

Så rart legen din ikke ringte deg, fremfor å sende prøvesvarene i posten.

Har ikke så mye klokt å melde. Jeg hadde bilirubin utslag i urinen på fredag, har fått bekreftet at det er noe snusk i blodprøven, men venter på at fastlegen skal ringe meg i morgen. Er sikkert litt klokere etter det, men da har vel du fått snakket med legen din.

ORIGINAL: hønepønemor

Huffda..hadde hun smerter eller andre symptomer? Pga jeg har liksom ingen symptomer på noe som helst som jeg merker i allefall

Altså, tilslutt fikk hun jo det når det ble full stopp. Men jeg vil anta at leververdiene kan bli forhøyet selv om det bare er litt kluss. Så dette var egentlig et positivt svar, det er jo ikke noe farlig i den forstand.[:D] (Siden du tenkte på kreft, osv.)
De mente hun hadde en choludochus-syste (i know, sært ord[8D]), og da måtte det opereres. Men så gikk det seg til igjen, og hun utredes videre for å finne ut hva det er eller var.[:)]

Hadde det vært kreftmistanke så vil jeg tro du hadde fått en telefon. Men ring imorra og spør litt.
Går bra skal du se.[:)]

ORIGINAL: merete_80

Så rart legen din ikke ringte deg, fremfor å sende prøvesvarene i posten.

Har ikke så mye klokt å melde. Jeg hadde bilirubin utslag i urinen på fredag, har fått bekreftet at det er noe snusk i blodprøven, men venter på at fastlegen skal ringe meg i morgen. Er sikkert litt klokere etter det, men da har vel du fått snakket med legen din.

Ja syns igrunnen han kunne ringt, så hadde jeg sluppet å uro meg, timene til neste dag kan gå meget treigt når man har fått prøve svar som ga utslag på "lever verdier" leveren liksom huff, nei satser på det ikke er noe farlig. Lykke til i morgen da, får håpe på det ikke er noe å bekymre seg for[:)]

ORIGINAL: hønepønemor

Altså, tilslutt fikk hun jo det når det ble full stopp. Men jeg vil anta at leververdiene kan bli forhøyet selv om det bare er litt kluss. Så dette var egentlig et positivt svar, det er jo ikke noe farlig i den forstand.[:D] (Siden du tenkte på kreft, osv.)
De mente hun hadde en choludochus-syste (i know, sært ord[8D]), og da måtte det opereres. Men så gikk det seg til igjen, og hun utredes videre for å finne ut hva det er eller var.[:)]

Hadde det vært kreftmistanke så vil jeg tro du hadde fått en telefon. Men ring imorra og spør litt.
Går bra skal du se.[:)]

Aha ok, jammen det var jo "bra" at det ikke var værre da, men ja bra at det gikk seg til igjen med datteren din da krysser fingrene for at det fortsetter sånn[:)] Og tusen takk,skal ringe han så fort de åpner i morgen.. det er værtfall helt sikkert[:-]

Back
Topp