Forhøyet leukocytter - noen som vet?

RosaGull

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
FebbisBebbis2021 ❄️
Fikk vite fra blodprøven idag tatt på furst at jeg har lett forhøyet leukocytter. Legen er på ferie

noen som har hatt det eller vet om det er normalt under svangerskapet?
 
Tror de på legekontoret ville fått en beskjed fra laboratoriet om at du skal kontaktes med en gang hvis det er noe alvorlig/som haster. Da ville de kanskje fått en annen lege på legekontoret til å ta deg inn, hvis det er flere som jobber der? Hvis legekontoret er åpent så kan du ringe inn å si at du er litt urolig for det, helsesekretærer der kan kanskje si noe om det, evt gi deg en time hos en av de andre legene der. Kan du se hva verdiene var på eller ser du bare at de er forhøyet?
Sannsynligvis ikke noe alvorlig. ❤️
 
Tror de på legekontoret ville fått en beskjed fra laboratoriet om at du skal kontaktes med en gang hvis det er noe alvorlig/som haster. Da ville de kanskje fått en annen lege på legekontoret til å ta deg inn, hvis det er flere som jobber der? Hvis legekontoret er åpent så kan du ringe inn å si at du er litt urolig for det, helsesekretærer der kan kanskje si noe om det, evt gi deg en time hos en av de andre legene der. Kan du se hva verdiene var på eller ser du bare at de er forhøyet?
Sannsynligvis ikke noe alvorlig. ❤️
B-Leukocytter er på 11,5. Den skal være under 10
Legene er på ferie og furst har ikke kommentert noe. Usikker på om de vet at jeg er gravid ellers hadde de sikkert kommentert tenker jeg.

jeg tenker å ringe imorgen igjen ja.
 
Ring imorgen, bekymrede gravide finner man plass til en time til Men det var ikke så mye forhøyet da, og hvis jeg tolker det riktig det i den linken så var referansepunktet til gravide opp til 14 så da er dett vel innafor Men ring uansett, skader ikke det.
 
Ring imorgen, bekymrede gravide finner man plass til en time til Men det var ikke så mye forhøyet da, og hvis jeg tolker det riktig det i den linken så var referansepunktet til gravide opp til 14 så da er dett vel innafor Men ring uansett, skader ikke det.
Ja den linken beroliget meg mye faktisk :) ♥️♥️ja det skal jeg
 
Forhøyede leukocytter kan være tegn på infeksjon fordi antall hvite blodceller (leukocytter er annet navn på hvite blodceller) da øker i blodet for å bekjempe infeksjonen. Antallet er såpass lavt at det egentlig ikke høres ut som det er noe spesielt. Hvorfor tok du blodprøven i utgangspunktet? :)
 
Forhøyede leukocytter kan være tegn på infeksjon fordi antall hvite blodceller (leukocytter er annet navn på hvite blodceller) da øker i blodet for å bekjempe infeksjonen. Antallet er såpass lavt at det egentlig ikke høres ut som det er noe spesielt. Hvorfor tok du blodprøven i utgangspunktet? :)
Han jeg går til ville ta generelle prøver da jeg er gravid og får kontrollert stoffskifte. Jeg har ingen andre symptomer på infeksjon
 
Hei!

Hvordan går det med deg RosaGull?
Jeg hadde også lett forhøyede leukocytter(10.00,mens referanseområdet var 9.5)da jeg tok prøvene i uke 6.Endte dessverre I MA. Lurer derfor på om det kunne ha sammenheng, men fastlegen kunne ikke svare på det.
 
Hei!

Hvordan går det med deg RosaGull?
Jeg hadde også lett forhøyede leukocytter(10.00,mens referanseområdet var 9.5)da jeg tok prøvene i uke 6.Endte dessverre I MA. Lurer derfor på om det kunne ha sammenheng, men fastlegen kunne ikke svare på det.
Hei ❤️❤️så utrolig trist at du har mistet.
jeg mistet i uke 5 og uke 13 så skjønner godt hvordan det er.

han tok prøven helt tilfeldig. Og han sa den alene sier veldig lite om infeksjoner. Siden miner verdier på alt annet var fint så ville han bare observere.
Når eksakt mista du? 5+ eller 6+? Hadde du sett hjerte eller?
 
Hei ❤️❤️så utrolig trist at du har mistet.
jeg mistet i uke 5 og uke 13 så skjønner godt hvordan det er.

han tok prøven helt tilfeldig. Og han sa den alene sier veldig lite om infeksjoner. Siden miner verdier på alt annet var fint så ville han bare observere.
Når eksakt mista du? 5+ eller 6+? Hadde du sett hjerte eller?
Hei❤️Mistet 6+0,men var først i uke 9 at det ble oppdaget på TUL. Var ingen hjerteaktivet å se.. Er en måned siden nå, så har fått det litt på avstand,men sitter igjen med mange tanker og spørsmål. Er livredd for at det skal skje igjen og vil derfor ta blodprøver privat om en liten stund for å sjekke dette med leukocyttene.
Trist å høre at du har mistet to gangerMen du er fortsatt gravid nå? Har du tatt flere blodprøver siden den gang?
 
Hei❤️Mistet 6+0,men var først i uke 9 at det ble oppdaget på TUL. Var ingen hjerteaktivet å se.. Er en måned siden nå, så har fått det litt på avstand,men sitter igjen med mange tanker og spørsmål. Er livredd for at det skal skje igjen og vil derfor ta blodprøver privat om en liten stund for å sjekke dette med leukocyttene.
Trist å høre at du har mistet to gangerMen du er fortsatt gravid nå? Har du tatt flere blodprøver siden den gang?
Skjønner seg så godt ❤️❤️håper jeg ser to streker hos deg snart ❤️❤️

Ja Gudskjelov❤️❤️
Tar kun pga stoffskifte. Men han skulle ta leukocytt prøver neste måned og bare å se om verdien endrer seg.

https://www.furst.no/analyse-og-klinikk/kliniske-problemstillinger/svangerskapets-innflytelse-pa-laboratorieverdier/
her står det at den kan øke under svangerskap, så antar det er normalt ❤️❤️
 
Hei RosaGull ♥️
Jeg har også litt forhøyede leukocytter, legen sa det var helt normalt under graviditet. Det har ingenting med fare for MA/SA å gjøre. Viktig at slike mistanker ikke spres.
 
Hei!

Hvordan går det med deg RosaGull?
Jeg hadde også lett forhøyede leukocytter(10.00,mens referanseområdet var 9.5)da jeg tok prøvene i uke 6.Endte dessverre I MA. Lurer derfor på om det kunne ha sammenheng, men fastlegen kunne ikke svare på det.

Det har ikke sammenheng nei. Finner ingen forskning eller kunnskap som tilsier det. MA/SA kan være helt tilfeldig, som regel er det fordi embryoet ikke er levedyktig/sykt kroppen merker det og støter det fra seg. Det kan ikke påvises grunner til det gjennom leukocyttprøve. Er veldig lei meg for å høre at dere mistet, håper spiren sitter asap ♥️ God klem
 
Det har ikke sammenheng nei. Finner ingen forskning eller kunnskap som tilsier det. MA/SA kan være helt tilfeldig, som regel er det fordi embryoet ikke er levedyktig/sykt kroppen merker det og støter det fra seg. Det kan ikke påvises grunner til det gjennom leukocyttprøve. Er veldig lei meg for å høre at dere mistet, håper spiren sitter asap ♥️ God klem

Tusen takk for svar og fine ord❤️Jeg "trøster" meg selv med at det var sikkert noe med embryoet som gjorde at det ikke var levedyktig, men er samtidig engstelig for at noe kan være galt med meg eller kroppen min.. Forstår det slik at forhøyede leukocytter kan være pga av infeksjon. Har jo lest at gjentagende aborter kan skyldes forskjellige ubehandlede infeksjoner hos mor. Nå har dette skjedd oss "bare" en gang og jeg håper så inderlig at jeg slipper å oppleve det igjen
 
Jeg har alltid litt forhøyet leukocytter, ganske enkelt pga astmaen min. I svangerskapet steg de enda litt mer, men aldri over 15. 13-14 regner både jeg og legen som normalt for meg.
 
Back
Topp