Forhøyet crp, men ikke syk?

Agnete

Forumet er livet
Jeg tok en haug med blodprøver nå for en måned siden. Fikk i går svar og det viser seg at jeg har høy crp, men var ikke syk på det tidspunktet da blodprøvene ble tatt. Jeg har fått beskjed om å ta nye prøver. Men hva kan dette bety? Går jeg rundt med en betennelse uten at jeg vet det? Trodde man som regel var syk med høy crp, den er på over 100..

Sent from my iPhone using BV Forum

Vil tenke det er en betennelse ett eller annet sted. Da min lå høyt uten at jeg følte meg syk, så hadde jeg aktiv crohns som kort tid etter slo ut i full blomst. Visste ikke at jeg hadde crohns den gangen, men fant det jo fort ut da magen gikk kaputt

Uff, slike sykdommer kommer vel ganske ofte snikende de :(
Takk for svar, er mulig det er en betennelse ett sted i kroppen da, var din crp høy den gangen?
Min var jo ikke veldig høy, så håper det er noe som går over av seg selv :)

Det er mange grunnar til at crp kan øke, faktisk berre ved å slå seg, og få eit skikkelig blåmerke kan enkelte få økning i crp:)
Om du er frisk, ville eg ikkje bekymra meg, men ta sjølvsagt ein sjekk for å vera sikker på at den er gått ned igjen:)

Uff, slike sykdommer kommer vel ganske ofte snikende de :(
Takk for svar, er mulig det er en betennelse ett sted i kroppen da, var din crp høy den gangen?
Min var jo ikke veldig høy, så håper det er noe som går over av seg selv :)

Ja, de sniker. Min var mye høyere enn hundre. Den første var på 400 og ett eller annet. Den neste etter 3 uker på kortison var på 369. den husker jeg merkelig nok. Så tror neppe det er noe såpass alvorlig. Men kan være noe ett eller annet sted som bare murrer.

Ja, de sniker. Min var mye høyere enn hundre. Den første var på 400 og ett eller annet. Den neste etter 3 uker på kortison var på 369. den husker jeg merkelig nok. Så tror neppe det er noe såpass alvorlig. Men kan være noe ett eller annet sted som bare murrer.

Nei, regner ikke med at jeg har noe så alvorlig! Men syntes det var rart å ha forhøyet crp og ingen følelse av å være syk. Men jeg har en flink lege, så regner med at dette blir sjekket med en ny crp :)

God bedring håper du finner ut hva det er

Jeg hadde e infeksjon i kroppen da jeg fødte tvilligene. Hadde en crp på rundt 100. Men følte meg ikke syk. Så jeg skjønte heller ingenting. Fikk ikke noe ordentlig svar på hvorfor det var slik heller. Men fikk antibiotika.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har du en crp på 400 +++ så er du ekstremt syk, snakker innleggelse på sykehuset osv..

Det kommer jo veldig an på hva årsaken er. Da jeg hadde crp på rundt 100 kunne jeg omtrent ikke gå og var elendig med betennelser over alt mens du kan jo ha opp mot 100 i crp ved vanlig forkjølelse B.la. Ville nok ikke tenkt alt for mye på det hvis ikke du kjenner deg syk.

Back
Topp