Forhåndsdømming???

SNørrete unger- denne har vi snakket om før husker jeg. Du Vand er vel en kronisk snørr tørker?!

Haha morsom tråd[8D]

Det trengs faktisk mye mer til for at jeg gidder å ha mening, altså forhåndsdømmer. Hører i banken hvilken mening de andre ansatte har om enkelte uheldige personer men finner meg overhodet ikke i å spekulere om deres liv eller agendaer bak det de sier/gjør[8D].

Ting som 4 åringer på pupp, 8 åringer som får botox og missekonkurranser for 4 år - slike ting kan jeg reagere på![&:]

Hva er ellers "stort" barn? Våres barn? og hva er galt med å ake på rumpen som småbarn? Grunnen for hull i klærne kan være så mange at det går ikke an å dømme noen for at barnet har hull i klærne. Eller er skitten... Alis holder seg ren sånn omtrent 5 minutter på morgenkvisten[8D]. Og hun drikker smoothie i bilen fra tutekopp, jeg vil ikke ha smoothie over setene og vi får ikke tid til frokost om morningene. Og som lene sier - er det vanskelig å få i barna mat så må de få det som går ned.

Vet heller ikke hva polarbrød er men jeg tror jeg kanskje hadde syns litt synd i lubne gutten som fikk servert nugatti fra så ung alder hvis han har tjukke foreldre som ikke kan mer om kosthold eller kan ikek bry seg om det...

Dette ble langt, sorry[8D]

ORIGINAL: TauZa

SNørrete unger- denne har vi snakket om før husker jeg. Du Vand er vel en kronisk snørr tørker?!

[:D][:D][:D] JEPP!!! HATER HATER SNØRR! [:D][:D][:D]

Glad de får mat i Oliver sin bhg så slipper vi å tenke på dette [:)] Hva andre gir barna sine er deres sak ikke min eller andres, de burde egentlig vite selv hva som er ''bra'' og ikke bra å spise osv.

Hm, prøver å ikke forhåndsdømme..men jeg reagerer på foreldre som ikke lar unger få være unger, klatre i trær, leke i snø etc etc..er visst noen sånne i barnehagen til Adrian, ungene skal helst ikke være med tur om det er så og så kaldt, barnehagen fikk kjeft for å bygge ut uteområdet, siden ungene kunne ramle og slå seg, eller stikke seg på pinner..Barnebursdagene der er helt på jordet-det er nemlig de voksne som spiser kake, ungene-både egne og inviterte får ikke[&o][8|] Kosthold regner jeg med aller fleste er oppegående nok til å se selv.

ikke mye forhåndsdømming fra meg..[:D]
regner med at de fleste gjør det beste for barna sine, og at det kan være maaange grunner for at de gjør som de gjør.
så har ingenting med å dømme andre for hva de gjør med barna sine..[:)]

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

ORIGINAL: chrichri

skjønte heller ikke den med at babyer aker på rumpa[8|] nyfiken på[;)]

Sign [8|] [:)]

Barn som aker seg på rumpa i en alder av 8 mnd.. kan umulig ha funnet ut at de skal sette seg på rumpa selv??!

sorry om jeg tråkker noen på tærne men jeg var bare så ærlig at jeg fortalte om mine fordommer... vi har alle noen og jeg er langt fra perfekt selv.

Må bare kommentere denne. Datteren til en venninne av meg aker seg på rompa. Hun ble aldri satt i stoler for å kunne sitte eller noen ting. Men hun fikk ikke til den krabbinga, men kom seg da opp på rompa, og akte seg bortover.. Så ikke alle er satt på rumpa nei![:D]

ORIGINAL: svampebob

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

ORIGINAL: chrichri

skjønte heller ikke den med at babyer aker på rumpa[8|] nyfiken på[;)]

Sign [8|] [:)]

Barn som aker seg på rumpa i en alder av 8 mnd.. kan umulig ha funnet ut at de skal sette seg på rumpa selv??!

sorry om jeg tråkker noen på tærne men jeg var bare så ærlig at jeg fortalte om mine fordommer... vi har alle noen og jeg er langt fra perfekt selv.

Må bare kommentere denne. Datteren til en venninne av meg aker seg på rompa. Hun ble aldri satt i stoler for å kunne sitte eller noen ting. Men hun fikk ikke til den krabbinga, men kom seg da opp på rompa, og akte seg bortover.. Så ikke alle er satt på rumpa nei![:D]

nei men d e er jo akkurat dette med forhåndsdømming handler om..

Trokke jeg er så ille på akkurat det [8|] regner med at det er en grunn til at de fleste gjør som de gjør. Kan dømme litt når det er noen jeg kjenner og jeg vet at det de gjør kommer av latskap og enkelste utvei i steden for å prøve.

Jeg forhåndsdømmer......

Eksempler: Tenker "Du burde ikke spist her" om jeg ser en overvektig på McDonalds, tenker mitt når en av elevene har sjokoladepålegg på maten hver eneste dag, hvis jeg ser en litt eldre mann med thaidame tenker jeg at han har hentet henne der nede,

Tror de fleste forhåndsdømmer litt......ikke noe jeg er stolt av, men tror det er naturlig....

Ja det er nok naturlig, fordi som jeg sa så hender det at jeg gjør det også. Men ikke med så trivielle ting som alle har nevnt her hittil[8D]

Jeg har alltid vært den som forsvarer de som blir "picked - on" og derfor når jeg ser en eldre mann med en thai dame så tenker jeg: så kjedelig det må være, de får nok en del blikk av folk rundt dem... ingen er interessert i om deres historie kanskje var et romantisk eventyr som endte med giftemål... Alle har stemplet dem allerede.

Selvom jeg innerst inne vet at sannsynligheten for tingeling1´s forslag er større enn ikke. Jeg mener da på ingen måter at jeg er noe bedre enn dem som forhåndsdømmer lettere - fordi jeg har nok dårlige vaner selv - bare av andre sorter[8D]

vel , jeg liker ikke nuppete og hullete klær,og er rask og tørke snørrete neser. Men ellers så bryr jeg meg ikke så mye om hva andre gjør/ har..[;)]

Back
Topp