Forhåndsdømming???

Vand

Forumet er livet
Kom i bhg med snuppa i dag, da satt de og spiste matpakkene sine........ Der satt en liten søt gutt, god og lubben, med 3 stk lyse polarbrød med sjokoladepålegg...... Det var kun det han hadde i matpakken, skikkelig sunn! [>:]

Ok, tenkte jeg, alle må få ha det pålegget de vil ha på brødet, men jeg reagerte alikevel.. Ikke min sak, MEN!!!! [8D]

Forhåndsdømmer jo, for jeg ser liksom for meg matvanene til den familien... Og jeg som har vært så ukomfortabel med å sende josefinebrød med i bhg i de siste mnd!!!! HAHAHA! [:D] Nei, glad jeg sender med sunne matpakker! [:D]

Skulle ingen vei med innlegget, men bare få ut litt tanker om at det ikke er min sak, MEN man tenker jo sitt alikevel[:)]

jeg er veldig sånn jeg.. saft/ jus på tåteflakse, babyer som aker seg på rumpa, smukk på store barn, overvektige som spiser på buffet... and the list goes on and on... desverre[8|]

skammer meg litt..

ORIGINAL: TauZa

jeg er veldig sånn jeg.. saft/ jus på tåteflakse, babyer som aker seg på rumpa, smukk på store barn, overvektige som spiser på buffet... and the list goes on and on... desverre[8|]

skammer meg litt..

overvektige på buffet???? ahahahaahhahahahaha! [:D][:D][:D] Du er verre enn meg! [:D][:D][:D][:D]

skammer meg litt..

Enig i det meste her..menneh..babyer som aker seg på rumpa?? Explain, for den så jeg liksom ikke helt problemet med..noen babyer krabber, noen åler seg og noen aker..

skammer meg litt..
helt enig!! overvektige som spiser på mcdonalds reagerer jeg også litt på.. selv om det selvfølgelig kanskje ikke er der så ofte, og alle må jo få lov til å spise på mcdonalds en gang i blandt

skjønte heller ikke den med at babyer aker på rumpa[8|] nyfiken på[;)]

jeg er helt enig, at man har lett for å forhåndsdømme. Merket d godt når jeg satt i kassa, og folk handla... fikk dårlig samvittighet for d da, for folk må jo få kjøpe seg akkurat d de vil, uten at andre skal bry seg[;)]

ORIGINAL: Reinbue

skammer meg litt..
helt enig!! overvektige som spiser på mcdonalds reagerer jeg også litt på.. selv om det selvfølgelig kanskje ikke er der så ofte, og alle må jo få lov til å spise på mcdonalds en gang i blandt

Hvis du da hadde sett meg på McDonalds, og forhåndsdømt meg og tenkt at jeg "alltid" spiser der.... så hadde du tatt kraftig feil.....

Så forhåndsdømming er noe som ligger naturlig i oss alle, men som man må være klar over ikke alltid stemmer! [:D]

ORIGINAL: Vand

ORIGINAL: Reinbue

skammer meg litt..

Hvis du da hadde sett meg på McDonalds, og forhåndsdømt meg og tenkt at jeg "alltid" spiser der.... så hadde du tatt kraftig feil.....

Så forhåndsdømming er noe som ligger naturlig i oss alle, men som man må være klar over ikke alltid stemmer! [:D]
ja, det var på en måte det jeg mente med innlegget mitt! Men polarbrød med nugatti på i barnehagen? Den syns jeg var litt drøy.
Egentlig syns jeg ikke toåringer skal ha nugatti på i det heletatt, men det er det sikkert mange her inne som gir, så jeg skal ikke si det så høyt!

skammer meg litt..

sign[8|] og jeg er sånn selv som du beskriver i innlegge ditt..[8|]

Hehe.. Ja, vi sitter alle inne med en god del fordommer , selv om vi ikke alltid vil innrømme det..

Men når det gjelder nista i bhg. Når Anna skulle begynne i bhg så hadde de et informasjonsmøte på forhånd for oss som var "nye". Da presiserte de at ungene skulle ha grovt brød og sunt pålegg. Det var KRISE her hjemme en morning da vi kun hadde loff, og jeg tenkte de i bhg sikkert syns jeg var den dårlige mamman som sendte med loff i nistepakka..
Så kommer vi i bhg og der skulle en av jentene bort i kjøleskapet med egen syltetøy boks...[8|] 2 år gammel..
DET reagert jeg på, for sunt pålegg er det ikke akkurat da...[8D][8D]

ORIGINAL: shorty86

skammer meg litt..

De aller fleste her inne bruker vel smokk enda, det gjør jo vi også.[;)]
Men saft og jus på tåteflaske?!?!?[&:] Det syns jeg VELDIG lite om...[>:][>:] Sorry altså, men det må jeg bare få si.. Han er vel stor nok til å drikke fra glass???[8|]

Ja, her kommer jeg til å komme bra ut.........[8D][8D]
Jus på tutkopp - CHECK!!
Smokk på stor unge - CHECK!!
Overvektig på buffet - CHECK!!
Handler trashy food på butikken - CHECK!!

Noen flere som vil fortelle om fordommene sine så jeg kan huke ut de og[8D][8D][8D]

ORIGINAL: Buble

Jus på tutkopp - CHECK!!

Noen flere som vil fortelle om fordommene sine så jeg kan huke ut de og[8D][8D][8D]

sjokoladepålegg på loff i barnehagen
skitne unger på bytur
hullete klær på både voksen og barn
[8D]

Jus på tutkopp - CHECK!!

skitne unger på bytur
[8D]

Nei, her har jeg ingen........mine barn vet ikke hva sjokoladepålegg, hullete og møkkete klær er......
Flere????

Jus på tutkopp - CHECK!!

skitne unger på bytur
[8D]

Har kjøpt flere av buksene mine med hull [8D]

Skyt meg!! Magnus får nugatti på skiva si!!!

Men det tror jeg kansje alle hadde gjort hvis gutten ikke spiste og du ser kg bare renne av kroppen hans. SÅ jeg suns det er bedre at han spiser ett bit av ei skive med nugatti enn at han ikke spiser noe som helst!

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

ORIGINAL: chrichri

skjønte heller ikke den med at babyer aker på rumpa[8|] nyfiken på[;)]

Sign [8|] [:)]

Barn som aker seg på rumpa i en alder av 8 mnd.. kan umulig ha funnet ut at de skal sette seg på rumpa selv??!

sorry om jeg tråkker noen på tærne men jeg var bare så ærlig at jeg fortalte om mine fordommer... vi har alle noen og jeg er langt fra perfekt selv.

ORIGINAL: *MissMe*

ORIGINAL: shorty86

skammer meg litt..

Men det er ikke smukk ved søvn jeg tenker mest på da.. men jeg har vært på besøk med folk der vi blir møtt av en på over to år med smukk i munnen og koseputa i hånda...jeg trodde han var syk jeg!

-hadde aldri min fått lov til.[8|] Smukken får han når han skal sove og hvis han er syk.

De aller fleste her inne bruker vel smokk enda, det gjør jo vi også.[;)]
Men saft og jus på tåteflaske?!?!?[&:] Det syns jeg VELDIG lite om...[>:][>:] Sorry altså, men det må jeg bare få si.. Han er vel stor nok til å drikke fra glass???[8|]

Back
Topp