Forferdelig vondt

Mrs White

Forelsket i forumet
Åh, av og til får jeg så vanvittig forferdelig vondt nede i bekkenet (på framsiden, ikke nede i skjeden), der lillen har hodet sitt.

Jeg klarer ikke en gang å beskrive smerten, det er langt ifra som mensmurringer - det er myyye verre. Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal beskrive smerten, det SVIR og skulle kanskje kunne beskrives som om noen skjærer meg med kniv eller noe :-(

Det har som regel kun kommet om natta eller mens jeg fremdeles ligger i sengen, og det går som regel over i hvert fall etter et minutt (noen gang tidligere). Jeg ligger med pute mellom knærne så jeg trodde at jeg på den måten unngikk at bekkenet "sank sammen". Utrolig ubehagelig er det i alle fall.

Er det noen andre som kan kjenne igjen smerten? Er det noen som vet hva det er?
Kan det være lillen som presser seg nedover (uten at jeg har rier)? Iht til jordmor så skal han ha festet seg.

Jeg har hatt noe lignende! Det kommer ut av det blå, og kan nesten føles som om noen stikker en kniv inn nederst i magen. Men på meg har det ikke vart lenger enn noen få sekunder. En helt annen type smerte enn hva jeg har sett for meg at jeg skulle få. Er vel fordi ting strekkes og presses på!

Det kan jo være en form for bekkensymptomer, når symfysebeines "gnisser" kan det bli fryktelig vondt og komme som ilninger/stikkinger i selve beinet! Hadde noen sånn opplevelser sist sv.skap, skarp smerte som ilte nenover på innsiden av lårene.. - men ikke kjent det enda..

Det var på nøyaktig det stedet jeg kjente de første riene (i motsetning til første gang). Dette betyr nok bare at fødselen nærmer seg med stormskritt! Store ting som skjer "der nede". :) 

Lykke til!!!  

ja har masser av det og har hatt det i flere uker. Jeg kjenner det mest så babyen driver å strekker seg og dytter hodet nedover.. Hadde det samme med første mann og det er helt normalt og ikke noe farlig, bare vannvittig ubehagelig og vondt...

Ja dere har nok rett, det er fordi bekkenet utvider seg/ gnisser fordi at det er noe "stort" på gang. Huff, jeg blir aldeles svett ved tanken på å føde fordi dette gjør virkelig forferdelig vondt og jeg vil jo tro at fødselen er ganske så mye verre... Men det skal gå, hvis andre klarer det så MÅ jo også jeg gjøre det! Jeg har høy smerteterskel ellers, har omtrent ikke bedøvelse hos tannlegen ved rotfylling en gang, men fødsel, det skremmer meg litt faktisk.. :(

Back
Topp