Forferdelig hodepine

bridgemamma

Forelsket i forumet
Jeg er 50% uføretrygdet pga spenningshodepine og migrene. Kommer meg gjennom jobben pga medisiner, men disse kan jeg jo ikke ta nå. Knasker paracet innimellom, men det hjelper ikke så veldig mye. Åh.... gruer meg til 9 mnd i hodepinehelvete[:@] Beklager, men jeg måtte bare få det ut!

Huff da, dette hørtes jo ikke noe godt ut!
Det finnes ikke et gravidvennlig alternativ da? Eller er det kun Paracet som er lov....?
Det er lov å klage litt her inne på BV, godt å få ut litt frustrasjon innimellom!
Sender deg en stor godbedringsklem!

Det er dessverre kun paracet som er tillatt, ja. Jeg bruker maxalt som migrenemedisin til vanlig. Dersom jeg skulle få et meget sterkt anfall, kan jeg dra på legevakten og få et morfinlignende preparat.

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Sikkerheten ved bruk under graviditet er ikke klarlagt. Dyrestudier indikerer ikke reproduksjonstoksiske effekter. Dette betyr ikke nødvendigvis fravær av skadelige effekter på humane fostre. Rizatriptan bør derfor bare brukes under graviditet dersom fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Studier på rotter indikerer svært høy overgang i morsmelk. Det er ikke kjent om barn som ammes kan påvirkes. Risiko for påvirkning av barnet reduseres dersom amming unngås de første 24 timer etter behandling.

dette står i felleskatalogen då.. tror jeg ville ha hørt med legen...

Back
Topp