Forever living

FruTB

Betatt av forumet
Mulig jeg tråkker noen på tærne nå, men jeg må bare spørre;
Hva er greia med dette konseptet (aloe vera -produkter)? Jeg synes det hele nærmest virker som et pyramidespill - en type hjernevasking?

Grunnen til at jeg spør er at jeg blir oppriktig bekymret for noen bekjente av meg som nylig har startet med dette. Måten de forsøker selge produktene på, meldinger som blir sendt ut til venner og bekjente - samt hvordan det hele virker så altoppslukende, på en veldig ugrei og naiv måte.

Er det noen som vet noe? Som har vært "innafor" uten å bli sittende fast? Kanskje jeg overreagerer?

Hos de jeg vet om har dette blitt en så stor del av livet deres at de har kuttet kontakt med gamle venner og er kun sammen med disse forever-jentene. De kjøper blomster og champagne til hverandre når de klatrer oppover stigen og skryter nesten litt for mye? Får assosiasjoner til en type sekt :/

Sånn! Da har jeg fått blåst ut ;) kom gjerne med innspill !

Har ikke så mye erfaring med det, men har hørt mye om det i det siste. Men høres jo ikke noe greit ut hvis det er på denne måten de skal formidle og selge produkter :(

Er det ikke det samme med Mary Kay, Herbal Life, Tupperware, Me&I og alle sånne homeparyes da?

Mary Kay er også slik at en klatrer oppover i systemet hvertfall og heier på hverandre.

Sekt? Fordi dem heier på hverandre? :p Heheh :p

Men jeg syns det er veldig merkelig at folk gidder å begynne med det nå, når sikkert 50% av Norges befolkning selger sånt. Da har man ikke mange å selge til tilslutt.

Du overreagerer ja.
Tror folk må lære seg forskjellen på pyramidespill og nettverksmarkedsføring før de begynner å dramatisere alt.
Skjønner godt at denne personen foretrekker de som er positive enn de som er negative til businessen h*n har valgt å jobbe med! Teamarbeid er fantastisk :)
Les litt her så kanskje du blir litt klokere på grunnen til at denne personen har valgt å begynne å bruke og selge Forever Living. http://www.steinarhalvorsen.no/pyramidespill-vs-nettverksmarkedsforingmlm/

Hilsen ei som ikke bruker eller selger Forever Living produktene men forstår likevel :)

@LilleBurugla Jo, faktisk! Jeg får assosiasjoner til sektvirksomhet (nå er jo sekt et forholdsvis vidt begrep med stort spenn) når personer kutter ut nettverket sitt og vier hele livet sitt til et produkt, som sikkert er et godt produkt, men at det er verdt en så radikal helomvending i livsstil setter jeg spørsmålstegn ved.

@Sologmåne Ja, det kan godt hende jeg overreagerer og det er sikkert mye her som jeg ikke vet og ser. Ingen av oss som tidligere stod denne personen nærme har kritisert verken henne eller produktene hennes. Men når tilslutt alt dreide seg om aloe vera; alle meldinger, samtaler og til og med invitasjoner (plutselig var det kun "home partys" med mål om å selge oss produkter). Klart vi rundt blir litt bekymra, eller?! Men for all del; det kan jo hende at dette er så revolusjonerende fantastisk at vi går glipp av noe ved å stå utenfor ;)

Ikke noe pyramidene spill! Er "forhandler" selv.(tar kun inn produkt til eget bruk)

Veldig gode produkt, så ikke noe tull! Men det er jo klart, kan bli mye av det gode om det bare er snakk om produktene;)

Der er jo så absolutt pyramide!! De som blir tatt med i dette blir jo litt sånn 'gale' og skal tjene penger og se tror jo faktisk at produktene er HELT fantastiske :o

:)

Neida, jeg ser at det ikke er pyramidespill (hvor det vel egentlig ikke er noen produkter i det hele tatt) ..

Og ja, produktene er gode - har jo naturlig nok kjøpt en del i det siste ;) Så det står ikke på det.

Er alt dette andre rundt som jeg reagerer på. Men nå er jo dette egentlig ikke noe jeg har noe med, så om folk vil ha en slik jobb så må de jo få lov til det. Håper bare at de jeg kjenner faktisk har det bra og gjør dette fordi de virkelig vil, og mener at dette er så fantastisk som de skal ha det til. Så får jeg heller ymte litt forsiktig frem at det hadde vært hyggelig å møttes en gang uten at dette skal stå i fokus :)

Pyramidespill eller ei skal jeg ikke si noe om, for det har jeg dårlige kunnskaper om.

Men effekten av produktene syns jeg er hipp som happ. De skrytes opp i skyene og de skal være SÅ bra, men de produktene jeg har prøvd (bl.a. aloe vera heat lotion) har hatt absolutt 0 effekt hos meg ihvertfall. Glad jeg fikk de som gratis prøve, og aldri har betalt for det :p

Aner ikke om det er et pyramidespill, og vil ikke kalle det akkurat sekt-opplegg, men det kan jo ikke være helt bra om man går helt bananas som du beskriver. :P

Min svigerinne driver med Tupperware, men hun er ikke på den måten. Reklamering driver hun kun med på tupperware-siden sin på Facebook, og er så fornøyd med produktene at hun bruker dem selv også. :) Jeg kjøper av og til litt når det er noe jeg har veldig lyst på. ;) Det er sjeldent samtaleemne.

Det jeg derimot ikke er så begeistret for er at pga party, møter og stands så er svigers VELDIG mye brukt som barnevakt. En merker at de er lei, men svigermor har fryktelige problemer med å si nei dessverre. :/

Har noen på Facebook som tar helt av med forever living. Det er sikkert bra produkter, men det er aloe vera liksom, ikke noe nytt. Jeg har vært borti et annet nettverksmarkedsføring selskap og det kan jeg gjerne sammenligne med en sekt. Huff, folka var helt oppslukt og mente at de skulle bli steinrike hele gjengen.

Aloe Vera funker jo stort sett mot alt, ihvertfall mitt inntrykk :)
Jeg har blitt forhandler nå, men det kommer nok mest til å være for eget bruk tenker jeg. Har ikke så lyst til å bli sett på som ei masekjerring ;)

Helt enig med deg!
Hater konseptet, denne "stigen/rangen" og den overdrevne rosingen virker på meg unaturlig og... rart..

Så skal de prøve . verve nye selgere (få flere under seg?) og tar ikke et nei for et nei.

Produktene er jeg IKKE fornøyd med. De er dyre. Og de for ansiktet han gitt meg uren hud

Kjenner ei som ble forhandler. Men hun likte verken produktene eller systemet, så ga seg rimelig rakst..

Jeg TAKLER rett og slett ikke det forever living greiene. Jeg sletter alle på Facebook som spammer med det.

Og det verste er at de fleste jeg kjenner som "jobber" med det er folk som har gått "livets harde skole" eller jobber som "mamma på heltid". Som har vanskeligheter med å få seg annen jobb. Er jo selvfølgelig positiv at de har fått seg jobb da. Men de virker jo å bli helt hjernevaska. Også er det så rart at de plutselig nesten har fått helseutdannelse. Virker jo som de har blitt leger i forhold til hvordan de forklarer hvordan det virker :p

Back
Topp