Er i en veldig vanskelig situasjon. Liten forklaring først. Bf har gjennom årene vært en fraværende forelder. Jeg har tatt meg av barna mens han har levd livet sitt og kommet og gått som det har passet han. Jeg orket ikke mer og endte ting. Har vært slutt mellom meg og bf i 10 mnd nå. Han flyttet ut av vårt felles hjem 1.april. I juli presset/overtalte han meg til å skrive under på en samværsavtale som sier at han skal ha våre to eldste barn 50/50, og minste barn torsdag til søndag annenhver helg. Han presset på for å få delt fast bosted på alle barna, selv om jeg ikke ønsket det. I avtalen vart det skrivet at den er gyldig fra han har skaffet seg en egnet plass å bo. Nå har han skaffet seg en liten hybel, ergo avtalen er ikke gyldig. Og han sier at jeg ikke kan presse han til å skaffe seg noe større raskt. Han har ikke råd osv.
Jeg har snakket med familievernkontoret og de sier at det er ikke noe de kan hjelpe med. Jeg kan be om ny mekling og gå til sak. Men hva koster dette? Usikker på om jeg har råd til det. Barna har bodd hos meg 100% siden april. Ikke betaler han bidrag eller noe heller. Og nå sier de at de vil bo bare hos meg. Jeg er så lei av å gå slik.
Jeg har snakket med familievernkontoret og de sier at det er ikke noe de kan hjelpe med. Jeg kan be om ny mekling og gå til sak. Men hva koster dette? Usikker på om jeg har råd til det. Barna har bodd hos meg 100% siden april. Ikke betaler han bidrag eller noe heller. Og nå sier de at de vil bo bare hos meg. Jeg er så lei av å gå slik.