Foreldrestipend

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Noen som har søkt det her? Hvor lang tid tok det før dere fikk svar?

har fått svar når barna var 4 mnd...

Oj så lang tid.. stipendet mitt skal jo oppjusteres siden jeg har to barn og mannen har lav inntekt.. Skjer ikke før til.høsten det da?

Er det sånn at man ikke kan søke før babyen er kommet?
Jeg har termin om 1 mndes tid.. Håper jeg får penger før sommern ihvertfall!

maggie91 skrev:
Er det sånn at man ikke kan søke før babyen er kommet?
Jeg har termin om 1 mndes tid.. Håper jeg får penger før sommern ihvertfall!

Det kan du sikkert men du må ettersende fødselsattest..

sønnen vår ble født i mai og vi fikk første utbetaling i september.

Vi sendte søknad i oktober, og pengene var inne på konto i januar. Fikk svar i julen 

Søkte i januar, fikk svar for noen dager siden, har ennå ikke fått penger. Jeg sendte mail til dem når jeg ventet på svar, og fikk da til svar at de har 8 ukers behandlingstid. Men hørte at man får etterbetalt for de månedene man ikke har fått stipend? Noen andre som har fått det? 

Sille skrev:
Søkte i januar, fikk svar for noen dager siden, har ennå ikke fått penger. Jeg sendte mail til dem når jeg ventet på svar, og fikk da til svar at de har 8 ukers behandlingstid. Men hørte at man får etterbetalt for de månedene man ikke har fått stipend? Noen andre som har fått det? 

Men stipendet du har til vanlig da? har de stoppet det? Vil tro de etterbetaler

nei, det har jeg fått :-) bortsett fra i går.. men tror det er fordi jeg får foreldrestipendet denne mnd :-)

Frk.MammaMor skrev:

Sille skrev:

Men stipendet du har til vanlig da? har de stoppet det? Vil tro de etterbetaler

Ok er det en engangsutbetaling på dette også? Trodde bare lånet ble omgjort til stipend pluss at man får forsørgerstipend hvis man har krav på det..

Dytt

man får etterbetalt ja.

3xS skrev:
man får etterbetalt ja.

skjønner ikke hva man skal få etterbetalt jeg?? foreldrestipendet da er vel.bare lånet som gjøres om til stipend?

Dytter litt på denne

Frk.MammaMor skrev:

3xS skrev:
man får etterbetalt ja.

skjønner ikke hva man skal få etterbetalt jeg?? foreldrestipendet da er vel.bare lånet som gjøres om til stipend?

Altså, for meg så det slik ut:

Mitt vanlige stipend var på 5100kr per mnd., da jeg ikke har noe i lån.
Gutten min er født 29. september, og jeg søkte om foreldrestipend så fort som mulig etter fødsel.
Fikk da innvilget 6560kr per mnd. fom oktober (7200kr mai-aug.)
Men, ettersom behandlingstiden er forholdsvis lang, fikk jeg etterbetalt fra guttungen ble født. Så da fikk jeg i underkant av 17000kr i januar.

Skjønner?? 

Og ja, foreldrestipendet er lån + stipend gjort om til kun stipend. Så dersom du mottar lån og stipend nå blir summen den samme, og du får ikke etterbetalt noe.

Jeg er forresten håpløs til å forklare 

Back
Topp