Foreldresamtale

Råsa Muffin

Gift med forumet
Var på foreldresamtale ang William i dag [:)]
Har vært veldig usikker på ting og tang .. Og om han helt klarer å skille mellom å være hos meg og hos pappa'n og det å ha to barnehager osv. Han vil ikke prate noe om den andre barnehagen eller pappaen hjemme, og han har veldig lett for å bli frustrert og lei seg når han ikke føler at han klarer å fortelle eller forklare oss ting.

Men i barnehagen var alt helt strålende! Han pratet om at han hadde to barnehager, og i den barnehagen hadde han de og de vennene og i barnehagen hos mamma var det sånn og sånn. De har ikke sett han sint en eneste gang (noe han er hver eneste dag hjemme), og han er bare blid som en sol og går godt sammen med de fleste. Han er utrooolig aktiv, og trenger litt utfordringer, klatre, løpe, hoppe osv - men de var visst tre stk som var ganske like sånn sett. Jeg savner den blide, William .. han var jo sånn før, bare smilte og var blid nesten uansett.

Så da tenker jeg!!
Hva kan gjøre at han blir så fort lei seg hjemme, eller at han blir fort sint .. Prøver liksom så godt jeg kan å se ting fra hans side, men jeg klarer virkelig ikke å forstå hvorfor han blir sånn. Jeg tror ikke han er lei seg for at vi har flyttet fra hverandre heller, for han sier ofte at : Mamma bor her, og pappa bor i *** .. Også bytter vi på litt, så smiiiiiiiler han.

Det er jo godt å høre at han har det fint i barnehagen.. [:)]

Jeg har ikke noe godt svar til deg, det er ikke lett å vite hvorfor barna reagerer som de gjør.. Men det er klart at det ikke alltid er like enkelt når livssituasjonen endrer seg, og når man da i tillegg er 3 år, så kan det vel bli en del sinne og utagering som resultat. Du skal se at det bare er en periode, og at den blide, gode gutten din snart er tilbake![:)]

Klem

Kanskje William synes det er lettere å snakke med dem i barnehagen om dette enn med deg - du er jo midt oppi dette, og han vil kanskje ikkke såre deg eller gjøre pappa eller deg misunnelig/lei/sint/et eller annet? Det kan jo også være at han reagerer litt på at du har fått ny kjæreste og at han plutselig har fått to nye søsken.

Mitt beste råd er å la han få se at rutiner og livet går videre som før, og så vil han snart finne roen igjen

Lenemor : Det kan godt være at han reagerer litt på det. Han er veldig mamma-gutt, men det har jeg også tenkt på, slik at han har mye alenetid med meg når de andre er i nærheten, som feks å være med på butikken alene osv. Han sier ofte at jeg bare er mamma'n til han og Leah og det er jo helt sant - og prøver så godt jeg kan å vise han dette da, og at det aldri endrer seg [:)] Det har forsåvidt blitt litt bedre enn det var også, men litt redd for å gjøre ting på feil måte, ovenfor han. Vanskelig å vite hva han føler [:)]

Superberta : Ikke sant [:)] Håper det er noe som går litt over etterhvert som tiden går [:)]

Back
Topp