foreldrerett

x1x~Anni87~

Forumet er livet
Kan faren til adrian bare gå og skaffeseg en advokat og søke om delt foreldre rett? Skal det mye til for at han får det? Han mener han har en god sak mot meg siden jeg var syk før jeg ble gravid. Gikk til psykolog,men det var jo  ingenting alvorlig! Drittsekken der! Kan han bare gjøre dette uten at jeg kan sin noe? Og er det noen som vet om noen sider på nettet der det står om slike ting? Finner ingenting jeg..

Desverre vet jeg ikke noe om dette, men håper for din del at ting ordner seg. Som regel er det jo i barnets beste interesse og treffe begge foreldrene, men siden jeg ikke vet noe om din situasjon så kan jeg ikke si noe heller.
Klem

Oiii hørtes ut som en voksen og snill fyr du....not....tror faktisk ikke at han har så store muligheter til å få foreldreretten....men hadde jeg vært deg hadde jeg ringt et advokatkontor og hørt hva de syntes...eller du kan jo høre med helsesøster de sitter inne med mye rart de damene der. Legg frem åssen der og spør hva ho syns.Sender deg en lykke til klem og krysser det jeg har for deg

Er i samme situasjon her om dagen vi ønsker samboers datter 50% det er jo derfor vi flyttet hit...det vil bli tilbudt samtale på familievern kontoret og her vil det bli lagt vekt på barnets beste ikke om mor og far er uvenner!
mor har ikke mere rett på barnet en far men ofte vinner mor over far noe som i seg selv er helt uakseptabelt.
Ring til familievernkontoret og trygdekontoret de hjelper deg[:D]

Først så vil jeg si meg enig med Tuja77. Voksen gitt!!

Tror nok at om han kontakter advokat så viladvokaten først og fremst råde han til å ta dette til et familierådgivnigskontor.
Om ting ikke løser seg der så er det mulig at advokat er det neste,men om dere har en underskrevet avtale fra før, så har du jo i det minste et godt utgangspunkt.
Nå kjenner jeg ikke historien din,men at du har gått til psykolog er nok ikke grunn nok!

Ønsker deg MASSE lykke til og husk at dette er bare mine råd.

Hadde jeg vert deg så hadde jeg kontaktet noen med som har kompetanse på feltet som kan gi deg råd og veiledning.

Ok. Takk for svar. Ja det er ganske synd i noen situsjoner. Men nå er faren til adrian ganske umoden og helt utav stand til og ta viktige avgjørelser og det som måte følge med at han får delt foreldre rett. Elers skal adrian få se faren sin så ofte han vil. 

Vi har ingen underskrevet avtale. Men han har fått besøke adrian 2 ganger i uken. Men nå fikk ejg høre at han ikke kan få det fordet vi ikke har vært gift eller samboere..?

hvist det er som du sier at han er umoden, så kan han fort trekke seg...for går det videre og blir sak ut av det så kan det ta ganske lang tid, så kryss heller fingrene for at han rett og slett ikke gidder da det kommer til stykket!
for det andre så skal det også litt til for at han får viljen sin..
det med delt foreldre rett kan i beste fall ende med at han har vanlig samværsrett, MEN kan si seg uenig med at du og barnet f.eks. skal flytte langt unna osv...

vil råde deg til å ta kontakt med en advokat, og prøve å finne ut av faktisk hvor alvorlig han er ang dette!
og siden dere ikke har noen fast avtale, så er det den ordinære samværsretten som gjelder (annen hver helg og en dag i uken...)

lykke til[:)]

skal ikkje kimsa av at han og advokatane kan og vil bruke psykolog-timane tl deira fordel..gamalt triks!!!
Det er så lett å sei at ein skal berre snakkke med noken-gjerne om ein bagatell,og for all del-ære vere deg som gjorde det...det er bare det at dette vil/kan som nå forfølgje ein vidare...og det kan jammen slå begge veiar!!!! Har selv ei veninne som"tapte"tre unger pga slikt..og jobber i bhg,vert opp i ein del "merkelege" saker!!!

Hei.

Ein ting skal eg si deg, og det er det at det skal så UTROLIG mykje til for at ein mor blir fratatt foreldre retten!! Og det at du har gått til phsykolog har ingen ting å si!! Noen ganger er du på stadier i livet der du trenger noen å snakke med det er alt. Ut ifra det du har sagt vil eg si at han vil bli ledd av og ikkje tatt seriøst!! Lykke til[:)]

nja...skal ikkje sei det for sikkert...veninna mi vart til og med fysisk banka ho  og det med vitne tilstades..ho miste foreldreretten likevel!!!!

Faren til Adrian kan gå til advokat og søke om delt foreldrerett ja...men heldigvis er det ikke hans advokat som avgjør det. Din sykdom før svangerskapet vil helt sikkert bli tatt opp i en evnt rettsak, men det er din nåværende helsetilstand som legges til grunn. Det at du oppsøker psykolog er "et sunnhetstegn" fra din side, det viser at du tar ansvar for din egen helse. Du må være oppmerksom på at retten kan be om din journal fra psykolog evnt be om hans uttalelse om din helsetilstand.
Hva med å ta kontakt med ditt nærmeste familievernkontor og be om megling. (pliktig oppmøte for Adrians pappa) Du må ha 3 timer megling hos familivernkontor før du får meglingsattest. Skal du prøve saken for retten kreves det meglingsattest.
En ting du skal ha i bakhodet under en megling og en evnt rettsak, de tar svært lite hensyn til deg og barnets far. De handler ut ifra hva som er barnets beste.
Du vil mao "tjene" på å ikke svartmale Adrians pappa, snakk positivt om han, ved negative omtaler så kom med konkrete eksempler. Lurt om du skriver ned alle episoder du mener er negative, gjerne tidfest dem så godt du kan.
LYKKE TIL anni87

Stusse veldi på at han ska ha delt foreldrerett på en liten en som bare 4 måneda gammel!!!
Kunne ikkje falt mæ inn å sende vekk ungen min hallparten av tia før den hadde runda i allefall året!!! Når de e så små e d jo mor man e mest knytta te UANSETT!!!
Arrg, æ blir frustrert på dine vegne...[:@]

Han kan søke om foreldre retten, men han skal ha en jævla god grunn for å få den, og da må han ha en bedre grunn en at du var syk før du fikk sønnen din. Og søker han om foreldreretten så må dere først igjennom mekkling for å se om dere kan komme fram til en løsning der før det eventuelt går så langt at det går rettens vei.
Dessuten så lenge du ammer så har han ikke rett til å ha barnet annen hver helg. Han får mest sannsynlig vanlig samværsrett når barnet er stort nok til at han kan være en helg uten mammaen sin. det vil si annen hver helg og noen timer en gang i uken.    

Mannfolk er flink å true og skremme med slike "trusler". Men jeg tror du kan ta det med ro og ikke bekymre deg.
Men jeg ville anbefalt å ta kontakt med fana meklingskontor(ligger 2 min fra Nesttun) de er utrolig flinke.
Pluss du har sikkert rett til fri retts hjelp, så det blir ikke dyrt for deg å ta kontakt med advokat for å få vite rettighetene dine. Ville anbefalt deg å ringe en som heter Hege Falch, hun er utrolig flink når det gjelder barnesaker. Jeg fikk henne anbefalt av trygdekontoret.

Vil bare si lykke til og ikke la den tullingen komme noen vei....

You must log in or register to reply here.
Back
Topp