Foreldrepermisjon til neste år.

Jeg er ikke sikker på om jeg skjønner det helt 100%. Men jeg har jo planer om å amme så lenge som mulig, men jeg kommer jo til å miste melka om jeg borte fra gullet over lengre tid. Det er jo tross alt mor som har mulighet til å amme barnet. Det er klart far kan gi morsmelkerstatning, men hva er best?? JO, morsmelk!!

Jeg syns dette forslaget er bedre enn mange andre alternativer som har kommet opp. Slik som det er nå har jo far uansett krav på 12 uker, så det endrer jo ikke så mye.

Mannen min ville gjerne hatt all permisjonen om jeg gikk med på det, men lar det være opp til meg å bestemme. Forrige gang hadde mannen 10 uker (tror jeg) helt på slutten fordi jeg hadde tenkt å amme så lenge som mulig. Ungen mista interessen for puppen da han var 8 mnd, og jeg syns de siste månedene hjemme var laaaaange!! Jeg vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det denne gangen, for jeg har jo tenkt å amme også nå. Men mulig far får permisjon litt tidligere, slik at jeg kan jobbe noen uker for så å ha litt permisjon til gode etter hans. Men jeg trooor ikke han får så veldig mye mer enn ukene han har krav på Vi har jo også krav på 2 timer ammerfri når vi begynner på jobb igjen ... Akkurat det er vanskelig å få til rent praktisk på min arbeidsplass, men det går da på ett vis for de som har det ...

det er jo til en kjempefordel??

Det er jo vel en bedre ordning enn vi har fra før?

Her får dessverre ikke sambo perm. fordi jeg er ufør

emiliesin skrev:
Det der er vel litt bedre enn forrige forslaget? 

Da var det 10 uker til mor og 12 uker til far og resten ble delt som de selv velger.. da var de 3 ukene før fødsel inkl i de 10 
Her er det klart iallefall, pappan får det han skal ha og jeg tar resten 

Jeg skjønner jo at det er bra for far å være hjemme også.. men 12 uker holder jo for de :) jeg skal ha 80% lønn med 100% perm 

signerer denne.
gubben holdt på å gå på veggen når han var hjemme 3 uker sammenhengende. 
han hadde 6 uker tilsammen (for det var det den gangen),men bare 3 og 3 uker.

VenterEtMirakel<3 skrev:
Håper ikke dette kommer igjennom.

http://www.dagbladet.no/2011/10/25/nyheter/audun_lysbakken/politikk/innenriks/likestilling/18750746/

Hvorfor håper du ikke det?

Det er jo bedre for mødrene det der, enn det som er nå!

Her har jeg en mann som gleder seg som en unge til å ha pappaperm, for han fikk det ikke sist. 
Sist hadde jeg bare nok melk i 4 måneder, så ble jeg operert og mistet melken. Håper det blir annerledes denne gang, men ser ikke for meg at jeg kommer til å fullamme så mye mer enn 6 mnd uansett.

Ikke er jeg helt sikker på hvordan vi skal gjøre det hele heller, for jeg skal studere etter permisjonen, og det går ikke helt opp i opp med antall uker med permisjon og utbetaling. 

Back
Topp