Foreldrepermisjon, ferie etc.

Muffeluff

Flørter med forumet
Hei!

Håper det er noen her inne som har litt gode svar, da jeg ikke helt finner det jeg vil ved å Google.

Jeg gikk ut i mammapermisjon til jul, og skal i utgangspunktet tilbake på jobb i slutten av november. Men kan jeg ta ut mine ferieuker tidligere, og dermed forlenge permisjonen med tilsvarende uker? Eller hvordan fungerer det/hva er best? hvor mye ferie har jeg egentlig krav på?

Fikk mld fra sjefen nå som lurte på når sluttdatoen min var. Vi har jo ikke helt funnet ut av hvordan pappaen skal gjøre det med permisjon enda. Kan jeg gi henne den datoen som nav har oppgitt, og så endre det senere?

Tenkte jeg skulle få litt mer klarhet i hvordan ting kan gjøres før jeg snakker med henne.

Jeg ville ringt NAV på 5555 3333 i morgen og snakket litt med dem om deres situasjon.
De har spisskompetanse på dette, og kan gi dere gode råd. :)

Din sluttdato kan jo endre seg, dersom far skal ha noe av fellesperioden.
Hvis du skal ta ut ferie etter permisjonens slutt, eller utsette permisjonen, vil det jo også ha noe å si for når du kommer tilbake på jobb. :)
Mange vil jo gjerne ta ferie etter permisjonen, og særlig hvis far skal ha sin fedrekvote etter mor er ferdig med sin permisjon, så man får litt tid hjemme sammen.
Evt. kan jo kanskje far ta ferie først, sammen med deg, også ta sin fedrekvote etterpå, med mindre dere ikke har tenkt å ta ut fedrekvoten rett etter fellesperioden da. :)

Husk at NAV har lang behandlingstid, så det lønner seg å ringe dem så fort som mulig, og finne ut av hva man vil gjøre, så man kan sende inn de aktuelle papirene.

Back
Topp