Foreldrepermisjon, far hjemme en dag i uken med barnet.....

Bruker64es

Blir kjent med forumet
jeg har termin 2 oktober, men allerede i januar skal jeg begynne å jobbe 1 dag i uken, mens far er hjemme med barnet.....

Hvordan er det da det blir regnet....får jeg forlenget permisjonen de antall dagene som han er hjemme ?

men egentlig vil jeg ikke ha lenger, hehe...... føler 49 uker vil være nok ( har akkurat fått ny jobb og det første jeg gjør er å gå ut i permisjon etter bare noen dager med jobbing, hehe ) ....

Du er jo på ingen måte pålagt å bruke hele permisjonen. Men kunne far tenke seg å ha lenger periode, så kan jo han få noe av fellesdelen da?

Du kan jo la far få mer av selve foreldrepermisjonen. Er bare mødre- og fedrekvoten som er låst, resten kan man dele somman vil.

Gutt født 09
Lillebror ventes aug/sept

men egentlig vil jeg ikke ha lenger, hehe...... føler 49 uker vil være nok ( har akkurat fått ny jobb og det første jeg gjør er å gå ut i permisjon etter bare noen dager med jobbing, hehe ) ....
Din permisjon varer vel ikke så lenge uansett? Man skal vel trekke fra far sin del av de totale ukene, pluss de 3 ukene før fødsel. Så sitter ikke igjen med så mange uker egentlig :/
Dere finner nok en god løsning på det :)

Far skal få 14 uker permisjon ( inkl de 2 ukene ved fødsel )...... Så skal jeg ha resten :-) Jeg varbare så usikker på om de 24 tirsdagene han skal være hjemme med barnet når jeg er på jobb, om de trekkes fra hans permisjon ( altså de 14 ukene ).. :-) Takk for alle svar dere!

Far skal få 14 uker permisjon ( inkl de 2 ukene ved fødsel )...... Så skal jeg ha resten :-) Jeg varbare så usikker på om de 24 tirsdagene han skal være hjemme med barnet når jeg er på jobb, om de trekkes fra hans permisjon ( altså de 14 ukene ).. :-) Takk for alle svar dere!

Fars to uker ved fødsel er ikke inkludert i fars 14 uker. Så far har 16 uker totalt som er bare hans :-)

Termin 02.09.13 <3

hvor mange uker "ferie" kan mor ta ? ( altså ikke få nav støtte i permisjonen ) Vet noen det ?
Når det gjelder ferie så har du rett til å ta den lovpålagte ferien (altså de fem ukene) i permisjonstiden og dermed få permisjonstiden forlenget med tilsvarende,men ikke mer enn det så vidt jeg har skjønt. "Ferie" utover det tas vel heller som ulønnet permisjon etterpå.

Termin 02.09.13 <3

jeg har termin 2 oktober, men allerede i januar skal jeg begynne å jobbe 1 dag i uken, mens far er hjemme med barnet.....

Hvordan er det da det blir regnet....får jeg forlenget permisjonen de antall dagene som han er hjemme ?

Det har vi og lyst til og gjere :) Lure på kordan du tenker om du amma og sånt??

De 2ukene far har etter fødsel er ikke en del av permisjonsukene, det er velferdsperm fra arbeidsgiver. Det blir ikke tatt av de 49 ukene :-)

når det gjelder amming den dagen i uka jeg skal jobbe, så vet jeg ikke helt hvordan vi skal løse det ennå ;-) håper at flaske med melk jeg har pumpet vil ordne seg, hvis ikke så har jeg vel rett til 1 time " ammetid" i arbeidsdagen... ?

Ja, stemmer det, de 2 ukene blir jo ikke tatt av de 49 ukene :-)

Back
Topp