Foreldrepengesøknad ikke godkjent enda - starte i permisjon likevell?

Namia

Glad i forumet
Aprillykke 2017
Påskekyllingene 2020
Jeg begynner i permisjon i dag. Men har enda ikke fått svar på søknaden min. Ringte nav og spurte om når jeg fikk svar, og de sa innen en uke skal det foreligge svar. Dette grunnet inntektsmeldingene mine var kommet inn 5 mars. Men det er jo 4 uker behandlingsfrist og det blir jo da 5 uker om det skal være innen en uke fra nå.

Gadd ikke diskutere mtp situasjonen vi er, men håper jo at de får godkjent den før denne mnds utbetaling (får 80% av foreldrepengene utbetalt direkte fra nav).. Så jeg ikke blir gående lenge uten lønn :rolleyes:

Er månedsvis siden jeg sendte inn søknad, og hører andre får de fort behandlet. Men er gjerne for jeg ikke kjører ett "standard" uttak, men har to arbeidsgivere og tar utsettelse på den ene av de to.

Glemte jo selvsagt å spørre nav, men regner med jeg bare skal gå ut i permisjonen som planlagt på tross av at den ikke er godkjent enda?
Noen med erfaring?
 
Mener å huske fra sist gang (i 2017) så fikk jeg ikke endelig svar før etter fødsel fordi det måtte gjøres individuelle vurderinger pga vikariat som slutta til permisjonsstart osv. Men jeg gikk nå ut i permisjon tre uker før termin likevel. Håper du får svar fort, og uansett får du jo etterbetalt!

Denne gangen gikk det med automatisk saksbehandling og jeg fikk svar med en gang arbeidsgivere sendte inntektsmelding. Men har en mindre komplisert jobbsituasjon nå.

Jeg starter også permisjon i dag:happy:
 
Bare å begynne, ellers mister du dagene vil jeg tro. Det ordner seg nok.

Sist ble ikke min permisjon godkje t før en uke før permisjonen var ferdig... Heldigvis jobbet jeg da i fylke, slik at det var de som ikke fikk penger før da.. Hos meg gikk alt som normalt.
 
Back
Topp