Foreldrepengersøknad og jobb i kommunen

Dyvna81

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Er det noen her som jobber for kommunen og har søkt om foreldrepenger? På den elektroniske søknaden står det noe om timeliste og lønnsslipper, men siden jeg har forstått det, skal arbeidsgiver, det vil si kommunen, sende inn inntektsskjema for meg til nav, da trenger jeg vel ikke sende inn lønnsslipper og timelister? Hvordan gjøres det? Har fylt ut søknaden, men mangler disse papirene og tør ikke sende den inn... Så frustrerende! Er allerede seint ute med å søke.

Er det noen her som jobber for kommunen og har søkt om foreldrepenger? På den elektroniske søknaden står det noe om timeliste og lønnsslipper, men siden jeg har forstått det, skal arbeidsgiver, det vil si kommunen, sende inn inntektsskjema for meg til nav, da trenger jeg vel ikke sende inn lønnsslipper og timelister? Hvordan gjøres det? Har fylt ut søknaden, men mangler disse papirene og tør ikke sende den inn... Så frustrerende! Er allerede seint ute med å søke.
Jobber ikke i kommunen, men jeg bare søkte så ettersendte jobben inntektsskjema. Har ikke fått svar anda da, men det er pga lang behandlingstid

Du har to uker til å ettersende skjemaer, jeg jobber også i kommunen og det er de som skal gjøre det her også. Jeg sendte søknad for en uke siden (er også sent ute med å søke...) og har bedt om møte med lønnskontoret i kommunen i løpet av neste uke. Send søknad og hak av på at skjema ettersendes helt på slutten av søknaden, så tar du kontakt med de på lønn og sier i fra om at de må sende lønnsinformasjon til Nav:)
Dette har de nok gjort mange ganger før, men greit å bare minne de på det slik at fristen blir overholdt:happy: litt kjedelig å måtte søke på nytt om foreldrepenger!

Jeg sendte ikke inn lønnslipper og timelister, og jobben (jobber i staten) sendte bare inn inntektsskjema. Søknaden ble innvilga på rekordtid. Jeg har hørt at NAV etterspør dersom de trenger timelister/lønnsslipper. :-)

Jeg fikk brev fra nav etter søknaden var sendt inn pga at det manglet inntektsskjema. Da ringte jeg kommunen og da fikk jeg beskjed om at lønnskontoret ordnet opp i det der selv automatisk når permisjon var innvilget noe den var. Så da viste det seg at jeg hadde gjort mitt og at resten var opp til kommunen å ordne opp i. Jeg regner med at de har sendt inn nå...

Ja, har sendt søknaden, nå er det bare å vente å se om de fra nav skal kontakte meg i tilfelle kommunen ikke har sendt innhektskjemaet.

En kan følge med på søknaden på "ditt NAV". Så hvis de f.eks venter på noe fra arbeidsgiver, så kan en se det der.
For min del, innhentet NAV inntektsskjema fra tidl. arbeidsgiver.

Ja, har sendt søknaden, nå er det bare å vente å se om de fra nav skal kontakte meg i tilfelle kommunen ikke har sendt innhektskjemaet.
Sniker fra juni. Jobberi kommunen, og her sender lønningskontoret inn automatisk :)

Kan ikke tro at kommunen ikke har sendt inntektskjemaet mitt ennå! Jeg leverte søknaden min den 20.august og nå er det 6.september og de har ikke levert skjemaet! Har snakket med de 2 ganger og de lovte at skulle sende det inn... Hva skal jeg gjøre? Har frist innen 12.september ellers skal de behandle søknaden uten skjemaet står det på brevet jeg fikk fra nav.

Kan ikke tro at kommunen ikke har sendt inntektskjemaet mitt ennå! Jeg leverte søknaden min den 20.august og nå er det 6.september og de har ikke levert skjemaet! Har snakket med de 2 ganger og de lovte at skulle sende det inn... Hva skal jeg gjøre? Har frist innen 12.september ellers skal de behandle søknaden uten skjemaet står det på brevet jeg fikk fra nav.
Få nav til å send purring på at de mangler dette skjemaet, dette gjorde nav med min sak, enkelt og greit :) gå til nav lokalt å snakk med en rådgiver å få hjelp til saken din.

Samme her.. Bortsett fra at æ leverte mitt 2. August.. Men nå sitter de å ruger på inntekts opplysninger ifm. Sykmeldingen min.. Tviler på om æ får vedtak før permisjon starter..

Samme her.. Bortsett fra at æ leverte mitt 2. August.. Men nå sitter de å ruger på inntekts opplysninger ifm. Sykmeldingen min.. Tviler på om æ får vedtak før permisjon starter..
Uf, så dumt! Håper de gjør noe med det snart! Jeg får snakke med de i morgen også.

Har snakket med ansvarlig igjen og personlig og hun bare sier at må slappe av, har tid og skal sende skjemaet (har sagt det 2 ganger før) blir rasende!

Får du lønn direkte fra kommunen mens du er i permisjon? Jeg jobber i staten og hos oss er det gjenganger at lønnskontoret er trege med papirene, fikk beskjed fra økonomiansvarlig om at det var bare å ta det med ro - jeg fikk det jeg hadde krav på uansett (får utbetalt fra jobben under permisjon) og at det var eventuelt jobben som fikk problemer med refusjon fra NAV - men ikke noe jeg trengte å tenke på da det ikke var mitt problem...

Får du lønn direkte fra kommunen mens du er i permisjon? Jeg jobber i staten og hos oss er det gjenganger at lønnskontoret er trege med papirene, fikk beskjed fra økonomiansvarlig om at det var bare å ta det med ro - jeg fikk det jeg hadde krav på uansett (får utbetalt fra jobben under permisjon) og at det var eventuelt jobben som fikk problemer med refusjon fra NAV - men ikke noe jeg trengte å tenke på da det ikke var mitt problem...

Jepp samme her. Vi får utbetalt "lønn" fra kommunen uansett og så får de foreldrepengene så blir deres problem når de ikke sender inn skjemaet i tide. Fint å vite ihvertfall ;)

Skal få foreldrepenger fra Nav, ikke kommunen jeg jobber i, bor i nabokommunen. Hun sa at måtte ta det med ro, men jeg veg ikke...

En måned etter at jeg leverte søknaden min på nettet til Nav, og framdeles ingen inntekstskjema fra kommunen??!! Det er ikke sant! Har vært der og snakket med de personlig og ringt flere ganger, hva mer kan jeg gjøre? Permisjonen skal begynne om 2 uker, hva med utbetaling av foreldrepenger? Dette har tatt en evighet

En måned etter at jeg leverte søknaden min på nettet til Nav, og framdeles ingen inntekstskjema fra kommunen??!! Det er ikke sant! Har vært der og snakket med de personlig og ringt flere ganger, hva mer kan jeg gjøre? Permisjonen skal begynne om 2 uker, hva med utbetaling av foreldrepenger? Dette har tatt en evighet

Det er dårlig av arb.giveren din, men får du penger direkte fra jobb eller nav? Får du fra jobben, så er det rett og slett de som må vente på pengene fra nav. Da får du uansett lønn som vanlig

Back
Topp