Foreldrepenger

Cami

Flørter med forumet
Junibollene 2023
Hei dere.
Samboer har fundert på å jobbe 2 dager i uka under sin kvote. Så han lurte på om det gikk ann at jeg brukte 2 dager i uka fra felles perioden De dagene han er på jobb. Noen som vet om dette går i det hele tatt?

Eller er det sånn at hvis han skal jobbe deltid i sin permisjon, så må jeg også gjøre det under min kvote?

Hvis han skal jobbe deltid og du ikke, så må dere finne barnepass for to dager i uka da.

Han kan velge å jobbe to dager i uka og bruke av sin kvote, og du kan ta av felleskvoten for å dekke opp disse dagene, men det forutsetter at han går ut i permisjon såpass tidlig at dere fortsatt har igjen dager fra felleskvoten

Forrige svangerskap tok jeg min del og hele fellesdelen. Samboeren min var hjemme to dager i uken fra november til juni. Det gikk helt fint :D
Kan ikke svare helt på spørsmålet ang. fellesperioden. Men ville gått inn her: https://foreldrepengeplanlegger.nav.no/foreldrepengeplanlegger
Legg opp slik dere ønsker, så pleier det å stå om det blir godkjent eller ikke!
Den linken var veldig fin! Sjukt mye enklere å bruke enn å telle uker i kalenderen :love017

Back
Topp