Foreldrepenger

Elentári

Glad i forumet
Marsboere 2020
Jeg går ut i permisjon om 2 dager og har enda ikke fått innvilget foreldrepenger fra Nav. Litt stressa nå :p
Sendte søknaden 13. januar, så det skal liksom ikke stå på det heller.

Noen andre som har hatt samme problemet?
 
Har jobben sendt inntektsopplysninger til nav?
 
Jeg fikk det innvilget to timer etter jeg gikk ut i permisjon.
Snakket med nav noen dager før og de sa at hvis jobben din forskutterer lønnen din så er det ikke noe problem.
Men ville absolutt spurt HR om de har sendt inn inntektsmelding - det hadde min jobb glemt så jeg måttenpurre og det er 4 ukers behandlingstid fra det er gjort
 
Tok tid synes jeg, men fikk godkjent før permisjonsstart
 
Arbeidsplassen min har ikke sendt inn papirene, derfor har ikke jeg heller fått det innvilget. Nå forskutterer de (kommunen), så det har ikke noen praktisk betydning for meg, men de har ikke engang innvilget søknaden min. Permisjonen starter til mandag...
 
Ble arbeidsledig 1.januar, så hadde ingen arbeidsgiver da søknaden ble sendt. Men burde tidligere arbeidsgiver sendt inn opplysninger uansett?
Jeg sendte inn alle lønnslippene mine for de aktuelle månedene.

Men hvis det står på manglende inntektsopplysning fra tidligere arb.giver burde vel søknaden bli avslått? Den står bare som under behandling :p
 
Ring og spør hva som mangler! Noen ganger bare henger det seg opp i systemet...
Sist måtte arbeidsgiver avslutte sykepengesak før de kunne innvilge/starte opp permisjon (fikk etterbetalt den måneden....). Denne gangen hadde eg glemt å fortelle arbeidsgiver at de måtte sende inntektsmelding. Sendte mail til lønn på jobb i 13-tiden, fikk mail om innvilget permisjon fra nav kl 1505....! Så gikk fort (gikk fort sist også når lønnskontoret til arbeidsgiver endelig fikk ordnet!)
Men ta kontakt så finner de utav hva som mangler, evt bare fikser.
 
Ring og spør hva som mangler! Noen ganger bare henger det seg opp i systemet...
Sist måtte arbeidsgiver avslutte sykepengesak før de kunne innvilge/starte opp permisjon (fikk etterbetalt den måneden....). Denne gangen hadde eg glemt å fortelle arbeidsgiver at de måtte sende inntektsmelding. Sendte mail til lønn på jobb i 13-tiden, fikk mail om innvilget permisjon fra nav kl 1505....! Så gikk fort (gikk fort sist også når lønnskontoret til arbeidsgiver endelig fikk ordnet!)
Men ta kontakt så finner de utav hva som mangler, evt bare fikser.

Jeg ringte nå. Var ingenting han kunne se som manglet, så han skulle purre på foreldrepengeavdelinga. Satser på at ting snart skjer da.
For øvrig en veldig trivelig kar på telefonen hos Nav :) Elsker blide kundebehandlere!
 
Jeg har heller ikke fått innvilget, og permisjon begynner på mandag! Har vært litt tull med inntektsmelding, så tipper det er derfor, og tenker liksom at det løser seg :p Jeg har også ringt dem flere ganger med ulike spørsmål, og har alltid pratet med superhyggelige folk :happy:
 
Startet permisjon 17/02, søkte i januar og har enda ikke fått svar. Arbeidsgiver forskutterer så ikke noe problem, men hadde vært greit med vedtaket!
 
søkte 2.01.20, ringt de første gang 11.02.20 for å høre hvordan ting lå Ann og da fikk jeg beskjed at selvom man sender inn søknaden i god tid så starter de ikke på den før det er en 4 uker før permisjon. Ringte også flere ganger for å forsikre meg om at de ikke manglet noe (er selvstendig), fikk beskjed om at alt så ut til å være i orden og at de skulle purre på svar... Startet i permisjon 02.03.20 og fortsatt ikke hørt noe... I dag da får jeg beskjed om at de mangler inntektsopplysninger! Er det mulig!!! Har ringt ganske jevnlig siden 11.02 for å være sikker og de har sakt at alt ser bra ut også kommer deg med dette nå!!!! Er så sint og oppgitt!!
 
Jeg søkte dagen etter at permisjonen startet (fordi jeg ventet på regnskapet for 2019 -er selvstendig næringsdrivende), og fikk vedtaket bare et par minutter etter at jeg hadde sendt søknaden. Tipper det er fordi de hadde brukt fra desember til begynnelsen av mars på å behandle søknaden min om svangerskapspenger, og hadde ting klart. Den ventetida var derimot ganske spennende, der vi lurte på om jeg kom til å ha noe særlig inntekt fra desember til permisjonsstart.
 
Back
Topp