Foreldrepenger?

Milloo

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
God kveld :-) er det noen som vet en del om foreldre penger? Jeg jobber i kommunen. Har bare fast 12 prosent som er hver tredje helg. Men vi har års turnus som går fra desember til desember og der fikk jeg 30 prosent vikariat.. jeg har hørt at kommunen er en arbeidsgiver som ofte velger å betale foreldre penger også betaler nav tilbake til de .. Men betaler ikke de bare uti fra det som jeg har fast da? Eller kan de betale ut fra det som står på turnus som bare er vikar... er mye å sitte seg inn i å kjenner jeg begynner å stresse mye allerede :-p håper noen kan hjelpe

Det skal jo gjøres en gjennomsnitsberegning utfra hva som representerer lønna di basert på de tre siste mnd. når du har variable utbetalinger:)

Det over her er riktig:) Nav gjør en gjennomsnittsberegning og finner ut hva du skal ha, arbeidsgiver utbetaler som vanlig lønn og får tilbakebetalt fra Nav.

Signerer det som står over; det regnes ut gjennomsnitt for siste tre måneder før du går ut i permisjon.

Er egentlig litt misfornøyd med den nye ordningen. Var bedre før der de tok de beste 6 mnd av de siste 10 mnd (eller noe i den duren). Er ikke alltid lett å jobbe ekstra så sent i svangerskapet, men fullt mulig tidligere, men det blir da ikke med i beregningen lenger.. :rolleyes:

Back
Topp